.

۱۳۹۲ مهر ۲۱, یکشنبه

انتقاد مولانا محمد حسن گرگیج از وزارت کشور: افراد نمازگزار اسلحه حمل نمی کنند و قصد کودتا و ایجاد انقلابی دیگر ندارند

سنى نيوز: مولانا محمد حسن گرگیج، امام جمعه اهل سنت آزادشهر طی سخنانی در مراسم نماز جمعه این شهرستان از اعمال سلیقه ها در ممانعت از برگزاری نمازهای عید در سال‏های گذشته انتقاد کرده و برگزاری نماز عید در سراسر ایران اسلامی را “حق مسلّم” اهل سنت ایران دانست.
به گزارش  کمپین صلح فعالان در تبعید‘ امام جمعه اهل سنت آزاد شهر در نماز جمعه هفته گذشته گفت: افراد نمازگزار با خود اسلحه حمل نمی کنند و قصد کودتا و ایجاد انقلابی دیگر ندارند.
مولانا گرگیج تاکید کرد: اینها فقط دو رکعت نماز می خوانند، این دو رکعت نه زمین را به آسمان می برد و نه آسمان را به زمین می کشد. قطعا بدانید این نماز نماد وحدت و به نفع جمهوری اسلامی است.
وی همچنین خطاب به مسوولین گفت: ما اهل سنت ایران از وزارت کشور و از تمام استانداری‏ها و فرمانداری‏های کل کشور و نیروی انتظامی می خواهیم با برادران اهل سنت در  برگزاری نماز عید سعید قربان، کمال همکاری را داشته باشند و تسهیلاتی را در اختیار آنها بگذارند و از اعمال سلیقه پرهیز نمایند و مانع برگزاری نماز عید نباشند. برگزاری نماز عید در کشور اسلامی ایران حق مسلم اهل سنت می باشد.
مدیر محترم حوزه فاروقیه گالیکش افزود: بگذارید اهل سنت، خواه ایرانی و یا مهاجر، آزادانه نماز عید را برگزار نمایند. بگذارید عزیزان مهاجر از کشور اسلامی ایران خاطره خوبی داشته باشند. یقینا این برادان دعاگوی شما هستند
شیخ التفسیر مولانا گرگیج خاطرنشان کرد: در سال‏های گذشته ما امام جماعت شناخته شده به شهرستان‏ها برای برگزاری نماز عید فرستادیم ولی  متاسفانه سلیقه ای عمل شد و مانع برگزاری نماز عید شدند. حتی در یکی از شهرستانها  فقط یک رکعت نماز خوانده شده و نیروی انتظامی مانع رکعت دوم گردید.

هیچ نظری موجود نیست: