.

۱۳۹۲ مهر ۹, سه‌شنبه

انتقال دو تن از زندانیان عقیدتی محکوم به مرگ رجایی شهرکرج به نقطه‌ای نا‌معلوم

خبرگزاری هرانا - کاوه ویسی و مختار رحیمی دو تن از روحانیون اهل سنت و از زندانیان عقیدتی زندان رجایی شهر کرج که به اعدام محکوم شده‌اند، سحرگاه روز یک‌شنبه به نقطه‌ای نا‌معلوم منتقل شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالن حقوق بشر در ایران، ماموستا کاوه ویسی و مختار رحیمی روز یک‌شنبه ۷ مهر ماه از سالن ۱۰ زندان رجایی شهر کرج به نقطه نامعلومی منتقل شدند.
این دو زندانی عقیدتی اهل سنت که از سال ۱۳۸۸ در زندان بسر می‌برند، توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی احمد مقیسه‌ای به اعدام محکوم شده‌اند.
کاوه (خالد) ویسی در تاریخ ۲۷ فروردین ماه ۱۳۸۸ بازداشت و مختار رحیمی نیز از تاریخ ۲۷ مهر ماه‌‌ همان سال در بازداشت بسر می‌برد.
یکی از زندانیان عقیدتی اهل سنت زندان رجایی شهر کرج به گزارشگر هرانا گفت: "ماموستا خالد (کاوه ویسی) ۳۶ماه در سلول‌های انفرادی اداره اطلاعات سنندج بازداشت بوده و ماموستا مختار رحیمی هم ۲۸ ماه در سلول‌های اداره اطلاعات سنندج و زنجان نگهداری شده است."
وی در ادامه گفت: "زندانیان اهل سنت در ابتدا نسبت به انتقال این دو زندانی مقاومت کرده، ولی مسئولین به زور ایشان را منتقل نمودند. ما هیچ اطلاعی نداریم که این دو روحانی اهل سنت به کجا منتقل شده‌اند و از آن رو که هردو با مجازات اعدام روبرو هستند، نگران اجرای حکم ایشان هستیم."

هیچ نظری موجود نیست: