.

۱۳۹۲ آبان ۵, یکشنبه

اسامی شهدای زاهدان که در انتقام و مقابله به مثل به شهادت رسیدند اعلام شد

ابراهيم حميدی،‌ رييس کل بی داد رژیم در سيستان و بلوچستان اسامی ۱۶ متهمی را که روز شنبه به عنوان «مقابله به مثل» با کشته شدن 17 تن از مرزبانان ايرانی در زاهدان  به دار آويخته شدند، اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر ، رييس کل دادگستری سيستان بلوچستان که روز يکشنبه پنجم آبان با خبرنگاران صحبت می کرد، گفته است هشت نفر از اعدام شدگان متهم به عضويت در گروه «جندالله» بودند که در « حوادث تروريستی اخير استان مشارکت داشتند.»
به گفته مقام های سياسی امنيتی رژیم،‌ ماموران مرزی  ايران جمعه شب در حين گشت زنی در مناطق «سخت گذر» مرزی در سراوان، متوجه ورود افرادی از گروه های مسلح به منطقه می شوند و  با ان ها درگير  شدند. در اين درگيری ۱۴ ماموری مرزبانی ايران کشته و ۶ مامور نيز مجروح می شوند.
طبق اين گزارش اسامی شهدای روز شنبه در زاهدان به اين شرح اعلام شده است: ناظر ملازهی فرزند حبيب، مهراله ريگی ماهرنيا فرزند نظر، عبدالوهاب ريگی فرزند محمدرضا، حبيب‌اله ريگی‌نژاد شورکی فرزند محمد، سعيد نارويی فرزند ميرزا، حامد وکالت فرزند عبدالحکيم، سلميان ميائی فرزند جان محمد، احمد بهرام زهی فرزند گل محمد.
اين افراد به اتهام واهی«محاربه، افساد فی الارض از طريق عضويت و همکاری» در گروه جندالله و «مشارکت موثر در حوادث تروريستی سالهای اخير» روز شنبه به شهادت رسیدند.
ظاهرا رژیم سفاک ولایت فقیه به علت کم آوردن افراد برای به دارآویختن به اتهام عضویت در گروه جندالله، برای مقابه به مثل، افراد بی گناه دیگری را نیز به اتهام های واهی وپوچ به شهادت رسانید.
طبق اين گزارش بی دادگاه رژیم ديگر اعدام شدگان روز شنبه  و همچنين اتهام های آنها را به اين شرح اعلام کرده است:
 اعظم گرگيج فرزند گمشاد به اتهام حمل و نگهداری مسلحانه ۲۰کيلو هروئين، داود ميربلوچ زهی فرزند عبدالرشيد به اتهام حمل و نگهداری ۱۵کليو هروئين، حسن رضايی فرزند ميرزا به اتهام حمل و نگهداری ۲۰کيلو هروئين، حبيب توتازهی فرزند محمد اکبر به اتهام حمل و نگهداری ۱۳۳کيلو هروئين و ۹ کيلو مرفين، ناصر شه بخش فرزند محمد حسن به اتهام حمل و نگهداری ۱۰کيلوهروئين، احمد دهمرده فرزند خدا رحم به اتهام حمل و نگهداری ۱۳کيلو هروئين و ۵۰کيلو ترياک، حسين براهويی فرزند فيض محمد به اتهام حمل و نگهداری ۸کيلو هروئين و ۳۳کيلو ترياک و نجيب الله بهادری فرزند امير به اتهام حمل و نگهداری ۵کيلو هروئين.

هیچ نظری موجود نیست: