.

۱۳۹۲ مهر ۱۹, جمعه

صدور وثيقه هاي چند میلیاردی براي فعالان اهل سنت اهواز

سنى نيوز: به گزارش منابع محلي اهواز، شعبه چهار دادگاه انقلاب شهر اهواز "قاضي  شعبوني" چند تن از فعالان عرب كه به مذهب اهل سنت گرايش پيدا كرده اند را به اتهام نشر و تبليغ مذهب اهل سنت( به قول دادگاه وهابيت) و تبليغ عليه نظام جمهوري اسلامي، محاكمه و تا صدور حكم با وثيقه هاي دو و سه ميليارد ريالي آزاد، نمود.
 
اسامي بعضي از آنها عبارتنداز :
١- سالم براجعه  تاريخ دستگيري ٢٦/٢/٢٠١٣
٢- احمد حيدري تاريخ دستگيري ٢٦/٢/٢٠١٣
٣- خليل خزرجي فرزند محسن تاريخ بازداشت ٢٦/٢/٢٠١٣
٤- ناصر شجيرات
٥- ابراهيم دحيمي فرزند عبود
٦- حسين حمودي فرزند جاسم تاريخ بازداشت ٨/٢/٢٠١٣
٧-حكيم خسرجي تاريخ دستگيري ٨/٢/٢٠١٣
 
همه اين افراد درحين برگزاري جلسه قرآن و تدريس زبان عربي و تفسير قرآن در يكي از منازل منطقه ملاشيه واقع در حومه شهر احواز، دستگير شدند. به گفته يكي از دستگيرشدگان " در حين بازجويي در اداره اطلاعات، سعي كردند كه اتهام ارتباط با علماي اهل سنت در يكي از كشورهاي عربي را به من نسبت دهند اما من شديدا آن را رد كردم و بخاطر آن بشدت شكنجه شدم".
به گزارش منبع حقوق بشر از احواز، ماموران اطلاعاتي سعي كردند كه پرونده هاي اين جوانان را سياسي - امنيتي جلوه دهند اما بجز كتب و سي دي هاي مذهبي چيز ديگري را پيدا نكردند.
صدور وثيقه هاي بسيار بالا روندي است كه نظام جمهوري اسلامي براي سركوب جوانان عرب و برای رها شدن از فشارافکار عمومی در پيش گرفته است. وثیقه های سنگین برای بازداشت شد گان خود نوعی فشار بر خانواده ها و دستگیر شدگان می باشد و درواقع بسیاری از زندانیان فرهنگي و سیاسی که طی اين چند ماه با سپردن وثيقه آزاد شده اند عملا گروگان دستگاهی امنيتي و قضایی به شمار می روند. بسياري از خانواده ها قادر به تهيه اين وثيقه ها نيستند و مجبور به پرداخت ماهيانه براي دارندگان اين وثيقه ها هستند( وثيقه هاي اجاره اي) چون اين مبالغ دوميليارد و سه ميليارد تناسبي با وضعيت اقتصادي زندانيان و خانواده هاي شان ندارد و بخصوص براي خانواده هائي كه در حاشيه شهر همچون " ملاشيه" زندگي مي كنند، اين مبالغ چندين برابر بيش از قيمت منازل شان مي باشد.

هیچ نظری موجود نیست: