.

۱۳۹۲ مهر ۲۷, شنبه

هرانا؛ انفجار مین در کردستان باعث زخمی شدن ٧ کودک شد / تصویر

خبرگزاری هرانا - انفجار مین در روستایی نشکاشی از توابع مریوان باعث زخمی شدن ٧ کودک شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز گذشته جمعه ۲۶ مهر ماه حدود ساعت ۴ بعد از ظهر در روساتی نشکاشی از توابع مریوان بە دلیل انفجار یک مین ضد نفر ٧ کودک بە شدت زخمی شدند.

یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: "این مین کە از پاسگاە نظامی روستا به پایین افتادە است ۷ کودک ۶ تا ۱۱ ساله را بشدت زخمی کرد. پاسگاە نظامی در ارتفاع مشرف بە روستا قرار دارد و مین از پاسگاه به پایین جای بازی کودکان سقوط کردە است که باعث زخمی شدن این کودکان شدە است."
وی در ادامه گفت: "اکنون این کودکان در بیمارستانهای مریوان و سنندج بستری شدە‌اند و تعدادی از این کودکان دارای جراحتهای عمیق هستند که احتمالا باعث معلولیت آن‌ها شود. این موضوع باعث نگرانی شدید خانوادەی این کودکان شدە است."
اسامی این کودکان کە سن آن‌ها بین ۶ تا ١١ سالە است عبارتند از: خبات کریمی١٠سالە، گشین کریمی ١١ سالە، سینا رخش بهار١١ساله، بهنوش ضیای مقدم١٠ سالە، زانا پاوە، آلا پاوە ۶سالە، و یاسین دژآهنگ.
لازم بە یاد آوری است کە کردستان ایران از مناطقی است کە بیشترین وسعت کاشت مین ضد نفر را دارد و هنوز اقدام مهمی برای پاکسازی این مین‌ها انجام نگرفتە است، این مین‌ها سالانە دە‌ها قربانی می‌گیرد و بسیاری از زخمی‌ها بعد از درمان برای همیشە معلول جسمی می‌شوند.

هیچ نظری موجود نیست: