به دنبال تغیر گفتمان مقامات جدید
رژیم ولایت فقیه  ایران در قبال ایالات متحده و همزمان با زمزمه حذف شعار مرگ بر آمریکا از شعارهای دولتی در ایران، منابع آگاه در صنعا از اقدام حوثی های شیعه یمن در برداشتن این شعار خبر دادند.
شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، لعنت بر یهود و پیروز باد اسلام ، از شعارهای رسمی حوثی های یمن است که در گفتمان رسمی این گروه شیعه سیاسی به عنوان "الصرخه" یعنی فریاد علیه ظالمان معروف است.
به گفته این منابع تغیر خط مشی سیاسی جدید گروه حوثی ها به پیروی از ایران و پس از سرکار آمدن حسن روحانی و آغاز گفتگوهای بین ایران و آمریکا صورت گرفته است.
به گفته این منابع حوثی ها، که مقامات یمن آنها را به دریافت اسلحه و کمک مالی از ایران متهم می کنند، مدتی است که از برگزاری مراسم و جشنواره هایی که حاوی شعار های ضد آمریکایی باشد خوداری می کنند.
این گروه همچنین مانند گذشته از دخالت آمریکا در امور داخلی یمن و حملات هواپیمای بدون سرنشین این کشورعلیه گروههای تندروی اسلامی اعتراض نمی کند.

در همین حال جرالد وایرستا، سفیر آمریکا در صنعا، ماه گذشته در مصاحبه ای از حوثی ها خواست از توسل به راههای نظامی و کمک گرفتن از بیگانگان مانند ایران خوداری کنند، و با مشارکت در پروسه سیاسی کشورشان به بخشی از بافت اجتماعی یمن تبدیل شوند.

گفتنی است که ایالات متحده آمریکا هنوز حوثی ها را در فهرست لیست گروههای تروریستی قرار نداده است.