در این رویداد 14 تن از نیروهای مرزبانی ایران کشته و شماری زخمی شدند.


بر اساس گزارش خبرگزاری های ایرانی فارس ، ایرنا و ایسنا، روز سه ‌شنبه 29-10-2013 محمد خزایی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه ‌ای به ریاست شورای امنیت نوشت که "عکس‌العمل متناسب" این شورا به "اقدام تروریستی" در سراوان،"پیامی قوی" برای عاملان آن خواهد داشت که "دست زدن به چنین اعمال جنایتکارانه‌ ای توسط هر گروه و در هر زمان و مکانی تحمل نخواهد شد".

در این نامه همچنین آمده است که شورای امنیت با اقدام متناسب خود می‌تواند "موجب تسلی خاطر بازماندگان این اقدام وحشیانه شود".
گروه"جیش العدل" با صدور اعلامیه ای مسئولیت حمله به نیروهای مرزبانی ایران در روز جمعه گذشته را در منطقه سراوان استان سیستان و بلوچستان به عهده گرفت.

این گروه در اعلامیه خود ادعا کرد که علیه دخالت ایران در سوریه و به دفاع از حقوق اهل سنت دست به این اقدام زده است.


در این رویداد 14 تن از نیروهای مرزبانی ایران کشته و شماری زخمی شدند. مقامات امنیتی ایران اعلام کردند افراد این گروه پس از پایان حمله به خاک پاکستان عقب نشینی کردند.


بریتانیا یکی از کشورهای عضو شورای امنیت، همزمان با محکومیت این حمله، اقدام اخیر ایران در اعدام 16 نفر از زندانیان بلوچ در استان سیستان و بلوچستان را نیز محکوم کرد.

در تحولی دیگر قرار است معاون وزیر کشور ایران به پاکستان برود تا با مقامات پاکستانی در مورد همین رویداد مذاکره کند.


بر اساس گزارش خبرگزاری های ایرانی، مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، روز سه ‌شنبه اعلام کرد که ایران درصدد اجرای تفاهم‌ نامه امنیتی خود با پاکستان است و مسئله استرداد مجرمان را دنبال می‌ کند.


وی در نهایت تاکید کرد: "ایران خواهان شناسایی اشرار و تروریست‌هاست و امیدواریم کشور پاکستان آنها را شناسایی و دستگیر کرده و از راه‌های قانونی امکان استردادشان را فراهم آورد".