.

۱۳۹۲ آبان ۱, چهارشنبه

فریاد استغاثه ساکنان معظمیة از مردم جهان

ساکنان شهر محاصره شده "معظمية" واقع در جنوب غربی دمشق، طی نامه ای سرگشاده از جهانیان خواستند آنها را از محاصره و مرگ حتمی نجات دهند.

در اين نامه که توسط "شورای ملی سوريه" منتشر شده، آمده است: يک سال است که شهر معظميه بدون هيچ گونه امکان دسترسی به غذا، دارو، برق، و سوخت و ارتباط با بيرون در محاصره مرگ‏بار نيروهای بشار اسد قرار دارد.
ساکنان شهر معظمیه، که در جنوب غربی دمشق واقع شده است، می گویند؛ نیروهای بشار اسد با حمله به این شهر، که طی یک سال گذشته در تصرف مخالفین نظام سوریه درآمده است، صدها مرد و زن و کودک را قتل عام کرده و هزاران تن دیگر را مجروح نموده اند.
در این نامه آمده است: ساکنین این شهر در معرض بمباران شدید موشک، و سلاح شيميايی از سوی نظامیان وابسته به بشار اسد قرار دارند.
ساکنین تحت محاصرۀ معظمیه در نامه سرگشاده خود آورده اند: ما تمام انسان‏های دنیا را مورد خطاب قرار داده و از آنها می خواهیم که ما را فراموش نکنند.
آنها ضمن اظهار امیدواری از اینکه نامۀ آنها به تمام جهانیان برسد، از مردم دنیا خواسته اند تا آنها را از جهنمی که تجهیزات جنگی مورد استفادۀ رژیم سوریه علیه آنها برافروخته و از مرگ حتمی نجات دهند.
شورای ملی سوريه اعلام کرده است: بيش از 12هزار نفر در اين شهر در خطر مرگ ناشی از گرسنگی هستند، به طوری که بسیاری از ساکنین این شهر از برگ درختان تغذیه می کنند. بنا به گفته فعالان سوری؛ 6 نفر (2 زن و 4 کودک) در ماه گذشته (سپتامبر) بر اثر گرسنگی جان خود را از دست داده اند.
 همچنین نزدیک به 90% شهر معظمیه به طور کامل تخریب شده است.

هیچ نظری موجود نیست: