.

۱۳۹۲ فروردین ۱۱, یکشنبه

آمادگی رژیم برای مین زدایی بشردوستانه درتمام کشورها به غیر از ایران

عدالت نیوز:به گزارش پارس دیلی نیوز، وزیردفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پیامی به مناسبت روز جهانی آگاه‌سازی از خطر مین، برای مین زدایی بشردوستانه در سراسر جهان اعلام آمادگی کرد. سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پیامی، به مناسبت( 15 فروردین- 4 آوریل) روز جهانی آگاه سازی از خطر مین، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را در ارائه تجربیات ارزشمند در تمامی حوزه‌های مین‌زدایی بشردوستانه اعلام کرد.
 احمد وحیدی در ادامه سخنانش گفت:مین و مواد منفجره باقیمانده از جنگ از جمله پدیده‌ها و آثار منفی مناقشات مسلحانه میان جوامع و دولت‌ها است. مین و مهمات خوشه‌ای با ویژگی‌ عدم توانایی در تفکیک میان نظامیان و غیرنظامیان، نه تنها موجب ایجاد درد و رنج بیش از حد نظامیان و درد و رنج بیهوده غیرنظامیان در زمان جنگ می‌شود بلکه تاثیرات منفی آن بر محیط زیست و جوامع انسانی در زمان پس از مخاصمات مسلحانه و در زمان صلح نیز ادامه دارد.
سردار احمد وحیدی در حالی این سخنان را در روز جهانی آگاه سازی از خطر مین ایراد می نمایند که رژیم خود از بزرگترین ناقضین و ناصبین این عمل می باشد .غیر از مین گذاری های زمان جنگ هشت ساله در مناطق سنی نشین غرب که هنوز و هر هفته قربانی می گیرند وهیچ گونه واکنشی از طرف رژیم جهت پاکسازی مناطق آلوده به مین صورت نمی گیرد .
در بسیاری از مناطق مرزی به منظور جلوگیری از تردد کولبران و به بهانه قاچاق رژیم ستم خمینی مناطقی مین گذاری شده اند و در جنوب شرق در سیستان و بلوچستان به بهانه تردداشرار و قاچاق مواد مخدر مناطق مرزی بین مرز افغانستان و پاکستان مین گذاری شده اند، به طوری که این مین گذاری مسیرهای مال رو را نیز در بر گرفته و احشام بسیاری از قبیل شتر ساکنان منطقه بر اثر انفجار مین تلف می شوند و صدها جوان بلوچ براثر این مین گذاری ها کشته و یا نقص عضو شده اند.مین گذاری ها بر اساس موقعیت مسیرها بکار گذاشته شده و در مسیرهای وسایل نقلیه و مسیرهای مال رو با وزن های مختلف کار گذاشته شده اند،حتی که در مناطق کوهستانی و صعب العبور که کنترل امنیت مشکل است اقدام به مین گذاری نموده اند و این در حالی است که مقامات رژیم با توجه به گزارشها و شکایات مردمی سکوت کرده اند و گزارشها ی مردمی بی نتیجه مانده و کسی پاسخ گو نیست.  نمایندگان بلوچ در مجلس شورای اسلامی بارها این عمل مین گذاری را تذکر و توجیح نموده اند.اما هیچ گونه حمایتی جهت حفظ شهروندان و احشام آنان صورت نگرفته است و کما اینکه عمل مین گذاری هم چنان ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست: