.

۱۳۹۲ فروردین ۶, سه‌شنبه

مسجد جامع اهل‌سنت پارسیان افتتاح شد

مسجد جامع اهل‌سنت شهرستان پارسیان در استان هرمزگان با حضور علماء ،مقامات ودیگر مسئولین مربوطه  استان هرمزگان افتتاح شد.
به گزارش "سنی نیوز"در این مراسم شیخ محمد‌صالح انصاری از علمای اهل‌سنت با اشاره به اهمیت مسجد از دیدگاه قرآن‌کریم و پیامبراکرم(ص) گفت: مسجد طبق آیات قرآن، خانه خدا است و انسان باید با بندگی کردن در این مسجد به مقام قرب الهی برسد.
وی با اشاره به اهمیت ساخت و احداث مسجد از دیدگاه پیامبراکرم(ص) گفت: طبق حدیثی از رسول‌الله(ص) ایشان می‌فرمایند،« آن کس که برای خدا مسجدی بنا نهد، خداوند در مقابل آن قصری در بهشت برای آن شخص مهیا می‌کند»
شیخ محمد صالح انصاری با طرح این سوال که چرا باید پاداش سازندگان مسجد آنقدر عظیم و والا باشد گفت: سازنده مسجد مسبب نزدیک شدن دل‌های انسان‌ها با مبدا آفرینش می‌شود و باعث می‌شود انسان‌های زیادی بهشتی شوند بنابراین ثواب او هم بهشت برین خواهد بود.
وی همچنین با اشاره به مقام والای موذن مسجد، موذن را منادی مسجد و منادی حق دانست و افزود: پیامبراعظم(ص) می‌فرمایند: «سربلندترین انسان‌ها در روز قیامت موذن‌ها هستند» زیرا آنان با سر دادن بانگ «حی‌الصلاه» مردم را به سمت سربلندی، شرافت، عزت و بزرگی دعوت کردند بنابراین خود آنها نیز از این صفات نمازگزاران خیر و ثواب کسب می‌کنند.
این عالم اهل‌سنت با اشاره روایتی از پیامبراکرم(ص) خدام مساجد را خدام خانه خداوند دانست و افزود:  اینها همه‌اش نشان از عظمت مسجد دارد که هرکس خود را به آن نزدیک کند عزت می‌یابد.
وی با اشاره به ویژگی‌های شخص واجد شرایط برای تصدی‌گری مسجد گفت: این فرد باید چهار ویژگی داشته باشد که شامل، داشتن ایمان، داشتن رابطه نیکی با خدا ، داشتن رابطه نیکی با خلق خدا و نداشتن ترس و واهمه‌ای جز خدا است.
منبع :اخبار جهان اسلام

هیچ نظری موجود نیست: