.

۱۳۹۲ فروردین ۶, سه‌شنبه

پیونگ یانگ دوباره تهدید کرد به "اهداف آمریکایی" حمله خواهد کرد

کره شمالی امروز سه شنبه اعلام کرد ارتش این کشور را بحال آماده باش درآورده و از واحد های ویژه این کشور خواسته خود را برای حمله به اهداف آمریکا در جزایر گوام و هاوایی آماده کنند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد فرماندهی ارتش این کشور دستور داده واحد های توپخانه و موشکهای استراتژیک ارتش برای حمله به اهداف آمریکایی بحال آماده باش درایند.
فرماندهی ارتش کره شمالی تاکید کرد که تمامی پایگاههای آمریکا در منطقه آسیا- پاسیفیک، جزایر گوام و هاوایی، آمریکای شمالی و همچنین کره جنوبی شامل این اهداف خواهند بود.
هفته گذشته نیز کره شمالی تهدید کرده بود در پاسخ به پرواز جنگنده های ب- ۵۲آمریکا بر فراز کره جنوبی، به پایگاههای آمریکا در ژاپن و جزیره گوام حمله خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، این اولین بار است که کره شمالی اصطلاح «عالی ترین آمادگی جنگی» را بعلامت افزایش شدید تنشها از سوی این کشور بکار برده اما ناظران معتقدند پیونگ یانگ توانایی پرتاب موشکهای میان قاره ای برای حمله به آمریکا را ندارد.
آمریکا و کره جنوبی روز جمعه گذشته، همکاری های نظامی میان هردو کشور را تقویت کردند و در این چارچوب آمریکا تعهد کرده در برابر حملات محدود کره شمالی، از کره جنوبی حمایت خواهد کرد.
گزارشگر رادیو بین المللی فرانسه از سئول گزارش میدهد که به نظر میرسد کره جنوبی سعی دارد با تهدیدهای جدید کره شمالی با آرامش برخورد کند.
پارک گن- هیه، رئیس جمهور جدید کره جنوبی امروز سه شنبه گفت تنها راه حل تنشها میان هردو کشور آن است که کره شمالی، از برنامه های هسته ای و بالیستیک خود دست بردارد.

هیچ نظری موجود نیست: