.

۱۳۹۲ فروردین ۵, دوشنبه

انتشار تصاویر جدید از فعالیت نظامی ایران در منطقه پارچین

 العربیه:منابع خبری چند عکس تصویر ماهواره ای جدید از "تاسیسات قدس" در منطقه پارچین منتشر کرده اند که برخی فعالیت های تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران را در این منطقه افشا می کند.
بر اساس این عکس ها کارشناسان هشدار داده اند که ایران خیلی زودتر از آنچه انتظار می رفت به تولید بمب هسته ای نزدیک شده است.
پیشتر در ایران گزارش هایی منتشر شده بود که فعالیت تسلیحاتی در این منطقه طبیعی است و افشای تصاویر جدید تاثیری بر این کشور نخواهد گذاشت.
واشنگتن پست در 20-3-2013 گزارش داده بود که دانشمندان ایرانی در یک تاسیسات زیرزمینی به نام " قدس" در مورد یک برنامه اتمی برای تولید کلاهک های هسته ای آزمایش هایی انجام داده اند و پیش از این هیچ گزارشی از این فعالیت ها ارائه نشده بود.
گفته شده است این اطلاعات به همراه نقشه و جزئیات دقیق از تاسیسات قدس توسط یک افسر سابق بلند پایه امنیتی ایرانی که از پرسنل وزارت دفاع ایران بوده در اختیار رسانه ها قرار گرفته است.
روز شنبه 23-3-2013 خبرگزاری "گلپا نیوز" که توسط آیت الله محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر جمهوری اسلامی اداره می شود، گزارشی تحت عنوان" ادعای جدید آمریکا در افشای تاسیسات سری هسته ای قدس " منتشر کرده است.
این مقاله به نقل از گزارش منتشر شده در" دبلیو . ان. دی" و واشنگتن پست نوشته است که :" عکس ها نشان می دهند که نه تنها تاسیسات سری و بزرگ قدس وجود دارد بلکه ایران با کمک کره شمالی درصدد تجهیز موشک های خود به کلاهک هسته ای است. ایران توانسته، اورانیوم را به غلظت فلز، غنی سازی کند. این نسبت از غلظت از اورانیوم یکی از مراحل اساسی برای تولید سلاح اتمی است".
گلپا نیوز ادامه داد این افشاگری غرب با همکاری ضد انقلاب به وجود سایت قدس ، اگر واقعیت داشته باشد، چیز جدیدی نیست، این سایت بخشی از تاسیسات بزرگ پارچین است. جمهوری اسلامی ایران ضمن احترام به تعهدات بین المللی یک برنامه هسته ای صلح آمیز و علمی را دنبال می کند.
آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها از ایران درخواست کرده است که اجازه دهد آژانس از تاسیسات پارچین بازدید کند، اما ایران از صدور چنین مجوزی خودداری کرده است.
عکس های ماهواره ای نشان می دهند که پاکسازی وسیعی در تاسیسات پارچین در تمام سال گذشته در جریان بوده است. کارشناسان گمان دارند که ایران در این تاسیسات به آزمایش عناصر سلاح های هسته ای دست زده است.
گلپانیوز، که به منابع سطح بالایی در ساختار حکومت ایران دسترسی دارد این تاسیسات را نظامی خوانده و اعلام کرد به همین دلیل کسی نمی تواند از آنها بازدید کند.
همچنین سایت "مشرق نیوز" که توسط سپاه پاسداران اداره می شود، پس از انتشار گزارش گلپانیوز، در مورد موشک های قاره پیما و سکوهای پرتاب سیار موشک و انبارهای ذخیره سازی اسلحه در پارچین به طور ناخواسته جزئیات بیشتری افشا کرده است.
مشرق نیوز، تصاویری از کامیون هایی که به عنوان سکوی پرتاب موشک های پیشرفته شهاب 3 استفاده می شوند و همچنین تصاویری از انبارهای قدس منتشر کرده است.
مشرق نیوز افزود: در صورت ضرورت صدها کامیون از این نوع قادر خواهند بود همزمان موشک های بالستیک ( قاره پیما ) به سوی اهداف دشمن شلیک کنند."
بر اساس این گزارش تاسیسات قدس شامل سه بخش است:
بخش اول شامل محل فعالیت پژوهشگران این کشور و آزمایش اورانیوم است. گفته می شود آنها از مدت ها پیش آزمایش های اتمی حساسی انجام داده اند وتا مراحل پایانی تولید بمب پیش رفته اند.
بخش دوم محل تولید کلاهک های موشک ها است که " شهید مغنیه " نام دارد.
بخش سوم نیز که یک منطقه بسیار وسیعی است شامل بیش از380 انبار موشک است.
دوید تریچنبرگ که دارای 30 سال تجربه در مسائل امنیتی و همچنین معاون وزیر دفاع آمریکا بوده است ، به همراه یک کارشناس دیگر تصاویر افشا شده در تاسیسات قدس را مطالعه کرده و نظر خود را به شرح زیر اعلام کرده است:
این تصاویر بیش از آنچه تصور می رفت ، پیشرفت ایران در برنامه تولید سلاح هسته ای را ثابت می کند ، ایران برای محافظت از آن در برابر هر گونه هجوم تاسیسات را در زیر زمین قرار داده است.
او گفت:" یک قطار در حال حرکت در یک ریل طولانی را خیلی مشکل می توان متوقف کرد. این تصاویر نگرانی قبلی من را تایید می کند. برنامه اتمی ایران به سرعت در حال پیشرفت است. تعهد آمریکا به جلوگیری از رسیدن ایران به بمب اتمی به مرور زمان مشکل تر خواهد شد.
سرلشکر توماس جی. مک انیری می گوید:" شواهدی که توسط رضا هلیلی ( نویسنده گزارش افشا کننده فعالیت در سایت قدس ) به غرب ارائه شده انکار ناپذیر است. این شواهد بیانگر این است که ایران برای دست یابی به سلاح هسته ای از حالت تحقیقاتی به حالت عملی رسیده است".
او خطاب به اسرائیل، آمریکا وغرب اعلام کرده است که ایران از تمام خطوط قرمز گذشته و ایران مجهز به اسلحه اتمی اکنون در برابر شما قرار دارد.
دکتر پیتر وینسنت، مدیر اجرایی نیروهای عملیاتی و امنیت کشور، و مشاور امنیتی کنگره آمریکا نیز این گزارش و تصاویر را مطالعه کرده و نظر خود را به شرح زیر بیان کرده است:
"این تحلیل ، ارداه و هدف واقعی ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای را ثابت می کند. اگر دولت اوباما، از وجود تمام این تاسیسات و برنامه ها بی خبر است، اعتبار خود را کاملا از دست خواهد داد. آیا مقامات دولت اوباما درباره این فعالیت ها به کنگره گزارشی ارائه کرده است؟ چرا آنها مردم آمریکا را از این فعالیت ها آگاه نکرده اند؟
وی به همراه "هانک کوک" کارشناس مسائل شوروی سابق و مذاکره کننده اصلی با شوری سابق برای کاهش سلاح های اتمی بر این باورند که کنگره آمریکا باید به شکل گسترده جلساتی برگزار کند و برای جلوگیری از رسیدن ایران به بمب اتمی چاره جویی کند.

هیچ نظری موجود نیست: