.

۱۳۹۲ فروردین ۵, دوشنبه

"سیا" هماهنگ کننده عملیات مخفیانه ارسال سلاح برای شورشیان سوریه

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز امروز فاش ساخت که دولت‌های عرب منطقه و ترکیه طی سال 2012 با هماهنگی و پشتیبانی سازمان سیای آمریکا کمک‌های نظامی به مخالفان سوریه را به شدت افزایش داده‌اند. حجم تسلیحات و تجهیزات نظامی ارسال شده برای شورشیان سوریه در سال 2012 بیش از 3500 تن بر آورد شده است.

بر اساس این روزنامه، از آغاز سال 2012 میلادی پل هوایی تداراکات و کمک های نظامی به مخالفان رژیم بشار اسد بر قرار گردیده که در ماه های اخیر ابعاد بسیار گسترده تری به خود گرفته است. این روزنامه نوشته که بیش از 160 هواپیمای نظامی اردنی، سعودی و قطری کمک ها و تجهیزات نظامی را به فرودگاه "ایزن‌بوگا" در نزدیکی آنکارا و دیگر فرودگاه‌های ترکیه و اردن ارسال کرده‌اند.
نیویورک تایمز بر اساس مسئولان آمریکایی، همچنین داده‌های به دست آمده از برج‌های کنترل هوایی، مصاحبه با مقامات کشورهای مختلف و اظهارات فرماندهان مخالفان مسلح سوری اطمینان داده است که محموله‌های هوایی تسلیحاتی با هماهنگی سازمان سیا در اختیار مخالفان مسلح سوری قرار گرفته است.
بر اساس این روزنامه آمریکایی، مأموران اطلاعاتی آمریکا حکومت های عرب منطقه را در خرید اسلحه برای مخالفان سوریه یاری داده اند. نیویورک تایمز به یک محموله سلاح که از کشور کرواسی برای مخالفان سوریه ارسال شده، اشاره میکند و مینویسد این محموله از سوی نمایندگان شورشیان سوریه برای تطبییق آن با نیازهایشان در در گیری ها، بطور دقیق مورد بررسی و آزمایش قرار گرفته است.
روزنامه نیویورک تایمز همچنین فاش ساخته است که قسمت اعظم برنامه ارسال سلاح برای مخالفان سوریه از سوی حکومت ترکیه نظارت و سرپرستی شده است.
در همین حال یک روزنامه سوئدی "هاگ گریفیتس" از "موسسه بین‌المللی صلح استکهلم" حجم تسلیحات و تجهیزات نظامی ارسال شده برای شورشیان سوریه را بیش از 3500 تن بر آورد کرده است.این روزنامه سوئدی با توجه به حجم و تعداد محموله های ارسالی از یک برنامه عملیات مخفیانه ارسال تسلیحات نظامی که با دقت آماده و هماهنگی گردیده، سخن میگوید.
 

هیچ نظری موجود نیست: