او خاطرنشان کرد که اعضای شبکه جاسوسی در مقابل اطلاعات و اسنادی که در اختیار سازمان های اطلاعاتی ایران قرار می دادند، پول و امتیازات دیگر دریافت می کردند.

سخنگوی امنیتی وزارت کشور پادشاهی سعودی افزود که تحقیقات و تشریفات قانونی جهت تحویل متهمان به مراجع قضایی، در جریان است.
پیش از این گزارشی از دستگیری شبکه ۱۸ نفره جاسوسی در کشور سعودی منتشر شده بود. بنا بر این گزارش ۱۶ تن از اعضای شبکه شهروند سعودی اما دو نفر دیگر یکی ایرانی و دیگری لبنانی هستند.

یکی از شهروندان سعودی، به وفور به ایران و به طور دقیق تر به شهر قم رفت و آمد می کرد و بنا به آن چه که روزنامه ''الوطن''نوشته است، در حال حال نوشتن پایان نامه دکترای خود با موضوع ''وحدت اسلامی'' بود.

این روزنامه به نقل از نزدیکان این شهروند سعودی نوشته است که او در سخنرانی ها و درسهای خود، بر روی موضوع ''اندیشه معتدل'' تمرکز می کرد. او همچنین شخصیتی ''مبهم'' بود که ارتباطات ویژه ای با اساتید دیگر در یکی از مراکزی که تدیرس می کرد نداشت، با وجود این که در کنفرانس های خارجی زیاد شرکت می کرد.

یک دوست دیگرش نیز به ''الوطن'' گفته است که او به بهانه گفت وگو بر سر موضوع پایان نامه اش، با ایرانی ها ارتباطات زیادی داشت و برای ادامه تحصیل در یکی از مراکز آموزشی قم، به ایران زیاد سفر می کرد.