.

۱۳۹۲ فروردین ۴, یکشنبه

با بازگشت مشرف پاکستان بار ديگر ملتهب می شود


به گزارش خبرگزاری فرانسه از کراچی، هواپیمای حامل پرویز مشرف، رئیس جمهور سابق پاکستان ظهر یکشنبه در کراچی به زمین نشست.
به این ترتیب، پرویز مشرف با وجود تهدیدهای طالبان امروز پس از چهار سال تبعید، به پاکستان بازگشت.
طالبان پاکستان روز گذشته مشرف را تهدید کرد که در صورت بازگشت به کشور او را ترور خواهد کرد.
سی ان ان نیز در گزارشی اعلام کرد با بازگشت مشرف، پاکستان بار دیگر ملتهب می شود
خبرنگار یس ان ان در اسلام آباد که با مشرف به پاکستان آمده است گفت، ارتشبد پرویز مشرف رئیس جمهور سابق پاکستان پس از چهار سال زندگی در تبعید خودخواسته به کشورش بازگشت. مشرف با هواپیمای مسافربری امروز وارد شهر کراچی شد.
مشرف در شرایطی وارد پاکستان می شود که تهدید جانی شده است و برخی از مردم پاکستان نیز دستگیری و محاکمه او را خواستار شده اند. مشرف پس از ورود به کراچی با استقبال طرفدارانش مواجه شد. گروههای تروریستی تهدید کرده اند مشرف را ترور خواهند کرد.
با این اوصاف، پاکستان بار دیگر به سمت التهابی جدید می رود. هنوز مشخص نیست چه سرنوشتی در انتظار مشرف است. پرویز مشرف اعلام کرد با وجود همه تهدیدها به کشورش بازگشته است تا در انتخابات سراسری کشورش شرکت کند.
قرار است امروز مشرف در مراسمی با حضور هوادارانش شرکت کند که می تواند از نظر امنیتی بسیار مشکل آفرین باشد. باتوجه به اینکه مشرف رئیس جمهور سابق پاکستان است، دولت موظف است برای تامین امنیت این مراسم اقدام کند. البته مشرف نیروهای امنیتی خودش را نیز برای این منظور سازماندهی کرده است.
مشرف پس از ورود به کراچی به مکان نامعلومی می رود و سپس در جمع هوادارانش ظاهر می شود. به هرحال، امروز چهره کراچی بسیار امنیتی است.
مشرف سال گذشته نیز تصمیم گرفته بود به پاکستان بازگردد اما از این تصمیم منصرف شد. اما امسال برای شرکت در انتخابات تصمیم گرفت این کار را انجام بدهد.
باتوجه به اینکه طالبان تهدید کرده است مشرف را ترور خواهد کرد، تدابیر امنیتی برای محافظت از وی بسیار شدید و گسترده است.
.

هیچ نظری موجود نیست: