.

۱۳۹۲ فروردین ۷, چهارشنبه

آمریکا تهدید خامنه ای را رجزخوانی توصیف کرد

آلن ایر سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا در گفتگو با دویچه وله، تهدیدهای اخیر خامنه ای را رجزخوانی توصیف کرد و گفت، رجزخوانی ما را به‌ جایی نمی‌ برد.
این سخنگوی آمریکايی در مورد بحران اتمی رژیم تهران نیز گفت، موضوع هسته‌ای فوریت دارد و همان‌گونه که پرزیدنت اوباما گفت زمان برای مذاکرات و برای یافتن راه‌حل از طریق دیپلماسی نامحدود نیست.
وی در مورد حمایت جمهوری اسلامی از رژیم بشار اسد نیز گفت، فعالیت رژیم تهران در سوریه، یعنی تلاش‌ آنها برای تقویت و تحکیم اسد واقعا مایه نگرانی جامعه بین‌المللی شده است. از این نظر ما با همکاران‌مان و با کشورهای هم سطح مشورت و رایزنی می‌کنیم تا بتوانیم جلو این پدیده را بگیریم.
سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این سئوال که چرا نقض حقوق‌بشر در ایران به اندازه‌ی برنامه‌ی هسته‌ای در پیام نوروزی رئیس جمهوری آمریکا پررنگ نبود؟ نیز گفت، ما نمی‌توانیم در یک پیغام نوروزی که فقط چند دقیقه بیشتر نیست تمام ابعاد مسائل بین ایران و آمریکا را مرور کنیم. معلوم و مبرهن است که آمریکا بر وضعیت حقوق‌بشر در ایران خیلی تاکید می‌کند. هر سال یک گزارش معتبر و مفصل چاپ می‌کنیم و در مورد نقض فاحش حقوق‌بشر بیانیه صادر می‌کنیم. با کشورهای همفکر دیگر در مورد این موضوع کار می‌کنیم. با گزارش‌گر ویژه سازمان ملل متحد کار می‌کنیم. ما نمی‌گوییم یا مسئله هسته‌ای یا حقوق‌بشر. بر روی هر دو این موضوع‌ها خیلی تلاش می‌کنیم.

هیچ نظری موجود نیست: