.

۱۳۹۲ فروردین ۳, شنبه

تأیید کشته شدن "ابو زید" رهبر القاعده مغرب اسلامی از سوی فرانسه

فرانسوا هولاند رئیس جمهوری فرانسه امروز کشته شدن عبدالحمید ابوزید رهبر القاعده مغرب اسلامی را تأیید کرد. خبر کشته شدن رهبر القاعده مغرب اسلامی در کوهستان های "ایفوگاس" در شمال مالی پیش تر به وسیله مقامات کشور چاد اعلام گردیده بود.

رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد که کشته شدن وی که یکی از رهبران اصلی القاعده مغرب اسلامی بود، مرحله مهمی از پیکارعلیه تروریسم در منطقه ساحل در آفریقا میباشد.
با وجودیکه خبر کشته شدن عبدالحمید ابوزید، پیش تر، در نخستین روز ماه مارس جاری از سوی "ادریس دبی" رئیس جمهور چاد اعلام گردیده بود، مقامات فرانسوی در انتظار پاسخ آزمایشات ژنتیکی برای تأیید قطعی این خبر بودند.
هرچند که در سوم ماه مارس جاری ارتش چاد خبر کشته شدن "مختار بالمختار" یکی دیگر از رهبران تروریست های اسلامی در شمال مالی را اعلام کرده بود، کشته شدن وی از سوی مقامات دولتی فرانسوی هنوزتأیید نگردیده است.
عبدالحمید ابو زید 46 ساله یکی از رهبران  گروه القاعده مغرب اسلامی محسوب میگردید.
در ژوئن سال 2009 میلادی این گروه یک جهانگرد انگلیسی به نام ادوین دیر (Edwin Dyer) را ربودند. به گفته شاهدان عینی، عبدالحمید ابو زید شخصاً اقدام به سربریدن این جهانگرد انگلیسی کرده است.
یاد آور میشویم که نام اصلی عبدالحمید ابو زید "محمد غدیر" بود او در سن 24 سالگی یکی از اعضای جبهه رستگاری اسلامی الجزایر موسوم به FIS بود. پس از غیر قانونی اعلام کردن این حزب اسلامی، در سال 1991 مبادرت به جنگ مسلحانه علیه ارتش الجزایر نمود و این دوره، مدت 12 سال ادامه داشت.
در سال 2003 برای نخستین بار نام وی به عنوان معاون یک گروه تروریستی سلفی با گروگانگیری 32 جهانگرد اروپایی بر سر زبان ها افتاد. در آن هنگام نخستین تصویر وی به وسیله یکی از 32 جهانگرد اروپایی ربوده شده، پس از آزادی، در یکی از نشریات آلمانی منتشر گردید.
ابوزید در سال های گذشته یکی از رهبران تروریست های اسلامی در منطقه ساحل آفریقا بوده است.
با اعلام قطعی کشته شده رهبر القاعده مغرب اسلامی، خبر گزاری فرانسه از قاهره گزارش میدهد که یکی از رهبران متنفذ اخوان المسلمین نزدیک به محمد مرسی رئیس جمهوری مصر امروز مداخله ارتش فرانسه در شمال مالی علیه تروریست های اسلامی که وی از آن به عنوان جنبش های اسلامی شمال مالی یاد می کند را محکوم کرده و خواستار خروج فوری نیروهای فرانسوی از شمال مالی گردیده است.
این رهبر اخوان المسلمین، "البیونی"، مداخله نظامی فرانسه در مالی را یک اقدام استعماری همچون مداخله آمریکا در عراق و افغانستان توصیف کرده است.

هیچ نظری موجود نیست: