.

۱۳۹۲ فروردین ۴, یکشنبه

حکومت ایران، فن‌آوری کلیدی تولید سلاح بیولوژیک و شیمیایی از آلمان قاچاق می‌کند

حکومت ایران، فن‌آوری کلیدی تولید سلاح بیولوژیک و شیمیایی از آلمان قاچاق می‌کند

آژانس کُردپا: علی‌رغم تحریم‌های بین‌المللی، حکومت اسلامی ایران همچنان بدنبال واردات تجهیزات نظامی از طریق قاچاق است.
یک نشریه‌ی آلمانی به نقل از پلیس ویژه‌ی گمرک این کشور گزارش داد که دو سوم موارد کشف‌شده‌ی قاچاق تجهیزات نظامی، در ارتباط با ایران بوده‌اند.

طی سال گذشته‌ی میلادی، ١٣٦ محموله‌ی قاچاق تجهیزات نظامی که ناقض قوانین صادراتی آلمان بوده به خارج از این کشور صادر گردیده که ٣٥ مورد بیش از سال ٢٠١١ است.

دویچه‌وله، میزان و اقلام صادراتی به ایران را دو سوم موارد کشف شده و شامل  فن‌آوری‌های کلیدی برای تولید سلاح‌های هسته‌ای، بیولوژیک و شیمیایی و نیز تولید راکت به عنوان سیستم‌های پرتابگر سلاح‌های یادشده اعلام کرد.

گزارش هفته‌نامه‌ی آلمانی "فوکوس" متذکر می‌شود که بیشتر خریدهای متعلق به شرکت‌های ایرانی دارای کاربرد دوگانه بوده و در مصارف غیرنظامی نیز استفاده می‌شود.

همچنین پلیس آلمان درحال تحقیق و بررسی اعمال یک شرکت تجاری ایرانی می‌باشد که در ۲۶ مورد تحریم علیه ایران را نقض کرده است.

همچنین در اوایل آذرماه سال گذشته، وزارت دارایی اسپانیا از قاچاق ٧ دستگاهِ ویژه‌ی تأسیسات انرژی توسط یک شرکت واقع در منطقه‌ی باسک خبر داده بود.

در گزارش مشابهی نیز خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات آگاه در آمریکا اعلام کرد که یک سوم" پرونده‌های عمده‌ی صادرات، طی ٨ سال اخیر در وزارت دادگستری مربوط به مسئله‌ی قاچاق به ایران است.

سازمان ملل و نیز تحريم‌های يکجانبه‌ی اروپا و آمريکا، صادرات هرگونه کالا و تجهيزات با کاربرد دوگانه به ايران که در برنامه‌ی هسته‌ای و موشکی حکومت اسلامی کاربرد دارد، ممنوع نموده‌اند.

پیشتر انستیتوی بین المللی تحقیقات صلح استکهلم در گزارشی اعلام نمود که آلمان با صادرات هفت درصدی اسلحه به دیگر کشورهای جهان به ویژه در خاورمیانه، رتبه‌ی سوم را بعد از کشورهای آمریکا و روسیه کسب کرده است.

هیچ نظری موجود نیست: