.

۱۳۹۲ فروردین ۱۱, یکشنبه

برنامه های خطرناک رژیم ولایت فقیه برای نفوذ به مصر:پیشنهاد کمک 30 میلیارد دلاری رژیم به مصر

سنی نیوز: یک تحلیلگر سیاسی مشهور به نقل از یکی از مسئولین دولتی مصر افشا کرده است که رژیم ایران در مقابل حضور رسانه ای و دینی در مصر حاضر شده است سی میلیارد دلار نقدا به این کشور پرداخت کرده و سالانه پنج میلیون گردشگر به این کشور اعزام کند.
دکتر عبدالله النفیسی تحلیلگر سیاسی مشهور کویتی در گفتگویی که به صورت ویدیویی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، ادعا کرده است در سفری که به مصر داشته، با یکی از مسئولین دولتی بلندپایه مصری دیدار کرده و وی جزئیات مذاکرات علی اکبر صالحی وزیر خارجه ایران و محمد مرسی رئیس جمهور مصر را با نفیسی در میان گذاشته است.
به گفته وی، صالحی به مرسی گفته است: "اگر سفارت مصر در تهران را بازگشایی کرده و به ما اجازه بازکردن سفارت ایران در قاهره را بدهید، ما حاضریم هم اکنون 30 میلیارد دلار نقدا به شما پرداخت کنیم، ورود سالانه پنج میلیون گردشگر ایرانی به مصر را تضمین کرده و متخصصینی در اختیارتان بگذاریم که در بازگشایی کارخانه ها و تاسیسات صنعتی از کارافتاده کمکتان کنند."
به گفته دکتر نفیسی، مرسی از صالحی پرسیده است که در مقابل این کمک ها از مصر چه می خواهند؟ و وزیر خارجه ایران پاسخ داده است: "از شما می خواهیم همه مساجدی که توسط دولت شیعی فاطمی در مصر بنا شده را به ما تحویل دهید تا آن را ترمیم کرده و مدیریت کنیم، و اجازه تاسیس دو روزنامه می خواهیم که در مصر توسط ما منتشر شوند، و همچنین سالانه بیست هزار طلبه مصری می خواهیم که در قم به تحصیل مشغول شوند"!
دکتر نفیسی در ادامه گفته است: "ببینید چه می دهند و چه می گیرند. پول می دهند و در مقابل فکر و عقل و فرهنگ را به کنترل خود در می آورند. این حکومت برنامه های خطرناکی دارد که همه باید به آن توجه داشته باشیم."
لازم به ذکر است که دکتر عبدالله النفیسی که دارای دکترای علوم سیاسی از دانشگاه کمبریج انگستان است، شخصیتی مشهور و معتبر در کویت به شمار می رود. وی که سابقه تدریس علوم سیاسی در دانشگاه های کویت و امارات را دارد، نماینده مجلس شورای کویت نیز بوده است و کتب و مقالات بسیاری در موضوعات سیاسی مختلف تالیف کرده است. اظهارات او به عنوان شخصیتی شناخته شده و قابل اعتنا، اگر صحت داشته باشد نشان دهنده برنامه های خطرناک رژیم ایران برای نفوذ به مصر و ایجاد تشنج و تشویش در این کشور است.

هیچ نظری موجود نیست: