.

۱۳۹۲ فروردین ۱۰, شنبه

واکنش قدرت های بزرگ به تهدید امروز پیونگ یانگ


کره شمالی امروز اعلام کرد که این کشور در حالت جنگی با همسایه جنوبی خود، یعنی کره جنوبی میباشد. این تهدید تازه پیونگ یانگ با واکنش قدرت های بزرگ غربی روبرو گردید.
 

در حالی که آمریکا این تهدید را جدی میگیرد، فرانسه از کره شمالی خواست که به تحریکات خود پایان دهد و آلمان به کره شمالی هشدار داد که با آتش بازی میکند واین بازی خطرناک را رها کند.
اعلام امروز پیونگ یانگ آخرین تهدید کره شمالی از یک سری تهدیدهای مشابهی است که تاکنون علیه کره جنوبی اعلام شده است. در واقع هیچگاه پیمان صلح بین کره شمالی و کره جنوبی به امضا نرسیده ومدت زمان درازی است که دوکره، پس از آتش بس در سال 1953، در حالت، نه جنگ و نه صلح، بسر میبرند.
با این جود، تحریکات و تهدیدات کره شمالی همواره به وسیله کره جنوبی و آمریکا بسیار جدی تلقی شده و منبعی برای نگرانی در جهان بوده است. خطر آنست که این تحریکات موجب گردد تا تحت شرایطی غیر قابل پیش بینی اوضاع از کنترل طرفین خارج گردد و شعله های جنگ منطقه را به آتش کشاند.
پس از تهدید تازه کره شمالی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که این تهدید را جدی تلقی می کند. خانم هایدن همچنین اعلام کرد که آمریکا برای مقابله با این تهدید موازین اضافی جدیدی اتخاذ میکند، مانند افزایش تعداد هواپیماهای خنثی کننده موشک های بالستیک و رادارهای اعلام خطر.
پیش از اعلام خانم هایدن، معاون سخنگوی کاخ سفید واشنگتن اعلام کرده بود که برای یافتن یک راه حل صلح جویانه، دولت آمریکا، اقدامات خود را با متحدین غربی و کشورهای روسیه و چین هماهنگ میکند.
در همین حال، وزارت امور خارجه روسیه از کره شمالی و جنوبی و آمریکا در خواست کرد تا با نگاهی مسئولانه به این بحران توجه کرده و از تحریکات و اقدامات شتاب زده پرهیز کنند.
وزارت امور خارجه فرانسه ساعاتی پیش به کره شمالی هشدار داد که به تحرکات جنگ طلبانه خود پایان دهد. در همین حال، "گیدو وستروله" وزیر امور خارجه آلمان حمایت و پشتیبانی آلمان از کره جنوبی را اعلام کرد و به رهبران کره شمالی هشدار داد که بازی با آتش را رها کنند.
 

هیچ نظری موجود نیست: