قطر که از گروه اخوان المسلمین حمایت می کند از مقامات مصری خواسته است گزینه های امنیتی علیه تجمعات هواداران مرسی اجتناب نمایند و از خونریزی بیشتر جلوگیری کنند ." 

در همین حال ایران نیز حمله به تجمعات هواداران مرسی از سوی پلیس مصر را محکوم کرد. وزارات خارجه ایران حمله پلیس علیه هوادران مرسی را "قتل عام" توصیف کرده است. 

به گزارش خبرگزاری مهر وزارت خارجه ایران تاکید کرد :" بی تردید، رویکرد کنونی تحولات مصر، احتمال وقوع جنگ داخلی در این کشور بزرگ اسلامی مصر، را قوت می بخشد." 

وزارت خارجه ایران در عین حال همه طرفهای درگیر را به خویشتن داری ، نسبت به عواقب وخیم و خطرناک این روند با عنایت به بحران های موجود درمنطقه، فراخواند.
 

در همین راستا، محمد رضا باهنر نایب رئیس مجلس ایران طی اظهاراتی در پایان جلسه علنی مجلس گفت:" با خبر شدیم که ارتش مصر با ده ها هزار نفر از مردم مسلمان مصر را به خاک خون کشید. مجلس  این حمله و کشتن مسلمانان توسط ارتشی که از سوی آمریکا حمایت می شود را محکوم می کند و اعلام می کند این نتیجه دموکراسی آمریکایی است. ارتشی که ادعا می کند برای پاسداری از دموکراسی و با خواست مردم وارد عمل شده اکنون مردم را می کشد."

از سوی دیگر عبدالله گول رئیس جمهور ترکیه دخالت مسلحانه علیه هوادران رئیس جمهور برکنار شده مصر را "غیرقابل" قبول خواند. 

وی با ابراز نگرانی نسبت به تحولات مصر، شورای امنیت و اتحادیه عرب را به دخالت برای توقف "کشتار" در این کشور فراخواند. 

این در حالی است که بان کی مون دبیر کل سازمان ملل در بیانیه ای خشونت های امروز مصر را محکوم کرده است
.