.

۱۳۹۲ شهریور ۱, جمعه

اولین کمیته میانجی‌گری میان اخوان‌المسلمین و دولت مصر تشکیل شد

اخوان‌المسلمین مردم مصر را به شرکت در تظاهرات بزرگ روز جمعه فراخوانده‌اند. شب پیش ۴ رهبر محلی اخوان دستگیر شدند. همزمان در لکسور یک کمیته محلی برای میانجی‌گری میان اخوان‌المسلمین و دولت تشکیل شده است.
مصر، در آستانه تحولات تازه‌‌ای است. در حالی که اخوان‌المسلمین مردم را به شرکت در تظاهرات بعد از نماز جمعه (۲۳ اوت، اول شهریور) فراخوانده‌اند، خبرگزاری آلمان از تشکیل یک کمیته محلی در استان توریستی لکسور خبر می‌دهد. برپایه این گزارش، کمیته منطقه‌ای از نمایندگان احزاب مختلف برای میانجی‌گری میان دولت و اخوان‌المسلمین تشکیل شده است.

تلاش برای حفظ یکپارچگی


خبرگزاری آلمان به نقل از اعضای کمیته لکسور می‌نویسد که تعدادی از اعضای اخوان‌المسلمین به صورت کتبی اطمینان داده‌اند که دیگر در تظاهرات ضد دولتی شرکت نمی‌کنند و فعالیت سیاسی نخواهند داشت. در مقابل پایداری به این تعهد، کمیته لکسور می‌کوشد نیروهای امنیتی را متقاعد کند که از تعقیب اسلام‌گرایان دست بردارند.


محمد ابوصالح به‌عنوان هماهنگ‌کننده کمیته لکسور گفته است:«آشتی اهمیت زیادی دارد. اختلافات سیاسی میان اسلامگرایان و سایر نیروها در بسیاری از روستاها و شهرها و در میان قبایل مختلف شکاف انداخته است.»

اقتصاد استان لکسور وابسته به صنعت جهانگردی است و این صنعت در دوسال ناآرامی‌های مصر به شدت آسیب دیده است. فعالان گروه‌های سیاسی این استان به‌این دلیل در امر آشتی ملی پیشقدم شده‌اند که مایلند ناآرامی‌ها پایان یابد تا صنعت جهانگردی به وضعیت گذشته باز گردد.

تلاش‌های کمیته صلح لکسور در شرایطی ادامه دارد که رهبری مصر به‌رغم اعتراض‌های بین‌المللی همچنان به دستگیری کادرهای متنفذ اخوان‌المسلمین ادامه می‌دهد و آن‌ها را به زندان می‌اندازد. به‌گزارش پایگاه اینترنتی "الشروق" پنجشنبه شب (۲۲ اوت، ۳۱ مرداد) نیروهای امنیتی در یک منطقه جنوب قاهره ۴ تن از رهبران محلی اخوان‌المسلمین را دستگیر کردند.


هیچ نظری موجود نیست: