.

۱۳۹۲ شهریور ۹, شنبه

دولت‏های پیشین در زمینه اجرای عدالت و رفع تبعیض موفق عمل نکرده اند

 مولانا عبدالحمید در بخش دوم سخنان خود در مراسم نماز جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به هفته دولت، طی سخنانی فعالیت دولت‏های گذشته را مورد ارزیابی قرار داده و بر "عدم موفقیت دولت‏های پیشین در زمینه اجرای عدالت و رفع تبعیض" تصریح نمود.
 امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه های نماز جمعه (8 شهریور 1392) اظهار داشت: سخن مقام معظم رهبری است که هفته دولت فرصتی است تا عملکرد دولت مورد بررسی قرار گیرد؛ عملکردهای موفقیت آمیز و کارهایی که با موفقیت همراه نبوده است مورد بررسی قرار گیرند. لذا در هر اداره، دانشگاه، حوزه و... زمانی موفقیت حاصل می شود که هر دو بُعد (خدمات و کمبودها) مورد توجه قرار گیرد.
مولانا عبدالحمید "انتقاد سازنده" را راه حل مشکلات دانست و خاطرنشان کرد: انتقادات سازنده بهترین و پسندیده ترین شیوه برای رفع مشکلات است. انسانهایی که خواستار پیشرفت و ترقی هستند باید هم از تائید خوشحال شوند و هم از انتقادات سازنده خوشحال شده و از آنها استقبال نمایند. البته بنده اعتقادی به تخریب ندارم، بلکه انتقاد باید سازنده و دلسوزانه باشد.
ایشان در ادامه افزود: در دولت‏های گذشته شاهد تلاش مسئولین بوده این که در بسیاری از مسایل کارهایی انجام داده اند که باید از آنها یاد شود. دولت‏های گذشته در زمینه عمران و آبادانی و خدمات رسانی بین اقوام و مذاهب تفاوتی قائل نبوده اند و گلایه های خاصی در این مورد وجود ندارد. اگر چه برخی گلایه ها موجود است اما ما در اینجا آنها را بیان نمی کنیم.
امام جمعه اهل سنت زاهدان "عدم موفقیت مسئولین دولت‏های پیشین در اجرای عدالت بین همه شهروندان ایرانی" را مورد یادآوری قرار داد و خاطرنشان کرد: مسئولین در گذشته نتوانستند در امور استخدامی کشور و واگذاری  مسئولیت و مناصب و اجرای عدالت در بین همه شهروندان ایرانی اعم از اقوام و مذاهب موفق عمل کرده و تفاوت را از بین ببرند، در حالی که اجرای عدالت و مساوات از مهمترین اهداف انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بوده که متاسفانه در این زمینه موفقیت‏های چندانی شاهد نبوده ایم که این دغدغه همواره از تریبون‏ها و رسانه های مختلف مورد یادآوری قرار گرفته است.
ایشان تاکید کرد: اجرای عدالت، شایسته سالاری و بکارگیری متناسب افراد شایسته و توانمند اقوام و مذاهب بسیار مهمتر از عمران و آبادانی است که این موارد در دولت‏های گذشته چندان مورد توجه قرار نگرفته است. لذا امید ما آن است که دولت جدید که با شعار اعتدال‏گرایی و اجرای عدالت به میدان آمده است بتواند کمبودها را جبران کرده و مشکلات متعدد ملت ایران را برطرف نماید. همچنین ما امید داریم دولت جدید بتواند در اجرای عدالت و بکارگیری توانمندان و شایستگان بدون در نظر گرفتن قومیت، مذهب، زبان و موقعیت جغرافیایی موفق عمل کرده و مردم را به آینده نظام و مملکت بیشتر امیدوار کند. مسئولین در اجرای عدالت از ملامت هیچ کسی نهراسند، زیرا اجرای عدالت عامل امنیت پایدار و استحکام پایه های نظام بوده و رضامندی خداوند و ملت را در پی دارد.
مولانا عبدالحمید در پایان این بخش از سخنان خود با بیان اینکه "ملت ایران و به ویژه مردم استان سیستان و بلوچستان، ملتی شریف و نجیب بوده و قدرشناس خادمان خود هستند" اظهار امیدواری کرد که در هفته دولت سال آینده فرصت قدردانی از خدمات دولت در تمام زمینه ها، خصوصا در زمینه اجرای عدالت و رفع تبعیض برای ملت ایران فراهم آید.

امیدواریم دغدغه مردم زاهدان در خصوص عیدگاه جدید برطرف شود
خطیب جمعه اهل سنت زاهدان در بخش پایانی سخنان خود به نامه های متعدد و دغدغه مردم در خصوص مسأله عیدگاه اهل سنت زاهدان اشاره کرد و در این زمینه خاطرنشان نمود: از هر دو طرف تلاش‏هایی در این زمینه صورت می گیرد که ما امیدواریم با تلاش و حُسن نیت مسئولین این دغدغه اهل سنت زاهدان حل شود. مردم زاهدان امیدوار بودند که نماز عید فطر را در عیدگاه جدید بخوانند، اما این انتظار برآورده نشد. لذا اختصاص زمینی مناسب، که مردم پیاده بتوانند به آنجا برسند، حق بجای این مردم است و امید ما آن است که این دغدغه شما مردم عزیز برطرف شود و نماز عید قربان را در عیدگاه جدید برگزار نمایید.

هیچ نظری موجود نیست: