مقامات رژیم سوریه روز یکشنبه 25-8-2013 با ورود گروه تحقیقات شیمیایی وابسته به سازمان ملل به مناطق آسیب دیده از بمباران شیمیایی از جمله منطقه غوطه الشرقیه در حومه دمشق موافقت کردند. 

خبرگزاری رویترز به نقل از وزرات خارجه سوریه گزارش داد مقامات دمشق و سازمان ملل به توافق رسیدند که گروه بین المللی تحقیقات شیمیایی از منطقه غوطه شرقیه بازدید کند. 

خبرگزاری رسمی سوریه "سانا" گزارش داد که پس از موافقت مقامات دمشق گروه تحقیق سازمان ملل به ریاست پرفسور "آکی استل استروم" می تواند از امروز درباره ادعاهای بکارگیری سلاح شیمیایی در حومه دمشق تحقیق کند. 

در همین حال تلویزیون ایرانی انگلسی زبان "پرس تی وی" به نقل از محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران از موافقت دمشق با بازدید گروه تحقیق سازمان ملل از مناطق آسیب دیده خبر داد. 

ظریف گفته است :" جامعه جهانی لازم است واکنش شدیدی نسبت به بکارگیری سلاح شیمیایی از سوی تروریست ها نشان دهد." 

از سوی دیگر فرانسوا هولند رئیس جمهور فرانسه امروز یکشنبه اعلام کرد همه شواهد نشان می دهد که رژیم سوریه علیه ساکنان غوطه شرقی در حومه دمشق، سلاح شیمیایی بکار برده است. 

مخالفان سوری رژیم اسد را به حمله شیمیایی روز چهارشنبه گذشته علیه حومه دمشق که به کشته شدن صدهها نفر انجامید ، متهم می کنند.

بسیاری از مقامات کشورهای جهان از جمله آمریکا ، فرانسه و بریتانیا با محکوم کردن حملات شیمیایی علیه حومه دمشق از رژیم سوریه خواستند با ورود بازرسان به مناطق آسیب دیده از این حملات موافقت کند. 

در مقابل رژیم سوریه مخالفان خود را به بکارگیری سلاح شیمیایی به منظور "برانگیختن واکنش های جهانی " نسبت به بحران این کشور ، متهم کرد.