به گزارش سی.ان.ان، ایالات متحده این چهار فرد را متهم کرده که در بی‌ثباتی‌های خاورمیانه و برنامه‌ ریزی برای حملات تروریستی از جمله در سوریه، مصر، اسرائیل، عراق و یمن دست دارند.
دیوید کوهن، معاون وزارت دارایی آمریکا در امور مبارزه با تروریسم در این باره گفت: "مدارک و اطلاعاتی که به‌ تازگی از طبقه‌بندی محرمانه خارج شده، نشان می‌دهد حزب‌الله عملیات خود را به اغلب مناطق سنی‌نشین خاورمیانه تا آفریقا و اروپا کشانده است."
به گفته او، این عملیات از انتقال نیروهای شبه‌ نظامی برای شرکت در خشونت‌های عراق تا حمایت از حکومت بشار اسد در سوریه و حمایت مالی از گروه‌های شبه نظامی در کشورهای دیگر را شامل می‌شود.
با قرار گرفتن این افراد در فهرست تحریم‌های آمریکا، دارایی های احتمالی آنان در این کشور مسدود خواهد شد و هیچ فرد یا سازمان آمریکایی اجازه معامله با آن‌ها را نخواهد داشت.
به گفته مقامات آمریکایی یکی از افرادی که در این فهرست جای گرفته، خلیل حرب، مشاور سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان و از فرماندهان نظامی این سازمان است.
به گفته این مقامات ، خلیل حرب مسئول عملیات حزب‌الله در یمن است و مبالغ کلانی پول به این کشور منتقل می‌کند.
محمد کوثرانی، یک دیگر از این چهار فرد است که آموزش، حمایت مالی و کمک به شبه‌نظامیان شیعه در عراق را رهبری می‌کند و به آن‌ها مشاوره سیاسی نیز می‌دهد.
به گفته مقامات وزارت دارایی آمریکا، سال گذشته کوثرانی به آزاد شدن علی موسی دقدوق که از نظر واشنگتن تهدید امنیتی بزرگی محسوب می‌شود، کمک کرده است. با این حال آنان جزییاتی درباره این عملیات نداده‌اند.
علی موسی دقدوق از سال ۲۰۰۷ به اتهام حمله به ارتش آمریکا در کربلا زندانی بوده اما سال گذشته دادگاهی در عراق او را از این اتهام تبرئه کرد.
دو عضو دیگر گروه حزب‌الله لبنان که شامل تحریم‌های آمریکا شده، محمد یوسف احمد منصور و محمد قبلان هستند که به طرح‌ریزی حمله به توریست‌های اسرائیلی در مصر در سال ۲۰۰۸ متهم شده‌اند.
به گزارش شبکه خبری بی.بی.سی، یک ماه پیش، اتحادیه اروپا شاخه نظامی حزب‌الله لبنان را به اتهام دخالت در بحران سوریه به فهرست تحریم‌های خود افزود.
ایالات متحده سال‌هاست حزب‌الله لبنان را به فهرست گروه‌های تروریستی افزوده است.