.

۱۳۹۲ مرداد ۲۴, پنجشنبه

گرداب خون در مصر بيش از 2000 نفر به شهاىت رسيدند

سني نيوز: مداخله نیروهای امنیتی مصر در تظاهرات دمکراسی طلبان در قاهره، میدان العدویه را به گورستان مبدل کرد
اخوان المسلمین اعلام داشت که در حملات نیروهای امنیتی ، بیش از ۲ هزار نفر کشته و۱۰ هزار نفر دیگر مجروح شده اند. حکومت کودتا، تعداد کشته شدگان را ۲۸۷ نفر اعلام میکند.

نیروهای امنیتی حکومت کودتا در قاهره، در تظاهرات دمکراسی طلبان، با خودروهای زرهی،ماشین آلات سنگین و هلیکوپترها مداخله کرده و بر روی تظاهرکنندگان که زنان و کودکان نیز جزو آنها بودند، بدون هدف آتش گشودند.
گروه موسوم به تبرداران نیز بهمراه نیروهای امنیتی، دمکراسی طلبان را مورد حمله قرار دادند. بیمارستانهای صحرائی که در میادین بر پا شده بود؛ در کوتاه مدت مملو از اجساد کشته شدگان شد.
اخوان المسلمین تعداد کشته شدگان را بیش از ۲ هزار نفر و مجروحین را نیز ۱۰ هزار نفر اعلام میکند. این در حالیست که حکومت کودتا، کشته شدگان را ۲۷۸ نفر اعلام نموده است.
حزب آزادی و عدالت،اعلام داشت که حکومت تعداد واقعی کشته شدگان را مخفی میکند.
دختر هفده ساله محمد بالتاجی از رهبران اخوان المسلمین نیز در بین کشته شدگان میباشد.
البیبلاوی نخست وزیر دست نشانده کودتاچیان، از مداخله نیروهای امنیتی دفاع کرده و ادعا نمود که با این مداخله فرصتی برای تغییر دمکراتیک فراهم ساخته اند.
حکومت کودتا، دو شبکه تلویزیونی را که مداخله در میدانهای العدویه و النهضه را بطور زنده پخش میکرد بست.نیروهای امنیت که در خلال مداخله از گلوله های حقیقی استفاده کردن، خبرنگاران را نیز مورد هدف قرار دادند.
یک فیلمبردار که برای یک شبکه تلویزیونی انگلستان کار میکرد و نیز یک رونامه نگار از امارات متحده عربی بهنگام تهیه فیلم و خبر از مداخله نیروهای امنیتی کشته شدند.
نیروهای امنیتی حکومت کودتا، صدها نفر منجمله عده ای از مقامات بلند پایه اخوان المسلمین را بازداشت کردند.
بعد از مداخله خونین میدان العدویه تخلیه گردید.
در این میان، بدنبال سرایت خشونت به دیگر نقاط مصر، در کشور وضعیت فوق العاده و در بسیاری از شهرها منجمله قاهره،اسکندریه و سوئز مقررات منع رفت و آمد اعلام گردید.
ارتش مصر تهدید کرد که متخلفین، شدیدا تحت مجازات قانونی قرار خواهند گرفت.

مداخله خونین در تظاهرات دمکراسی طلبان، موجب دو دستگی در حکومت کودتا نیز شد.
محمد البرادعی معاون رئیس جمهور مصر که بعد از رویدادها استعفا کرد اظهار داشت که برای حل مسئله، روشهای صلح آمیزی نیز وجود داشت.

هیچ نظری موجود نیست: