.

۱۳۹۱ دی ۱۶, شنبه

الامین: موضع حزب الله نسبت به سوریه با ارزش های اعلام شده آن متناقض است

العربیه:محمد حسن الامین روحانی برجسته لبنانی در گفت و گو با تلویزیون العربیه ضمن اظهار شگفتی نسبت به موضع حزب الله لبنان در تایید رژیم بشار اسد این موضع را در تضاد با ارزش های اعلام شده توسط این حزب توصیف کرد.

وی در گفت و گو با برنامه "نقطه نظام" العربیه گفت :" موضع حزب الله لبنان نسبت به بحران سوریه در مقایسه با آنچه که این حزب در تایید بهار عربی در دیگر کشورها اعلام می کند ، متناقض است."

الامین همچنین در این زمینه تاکید کرد که این موضع با فطرت انسانی مسلمانان شیعه که معمولا از مظلومان پشتیبانی می کنند ، تفاوت دارد.

وی پیش از این همراه با هانی فحص دیگر روحانی برجسته لبنانی با صدور بیانیه ای، از شیعیان لبنان خواسته بودند از انقلاب سوریه حمایت کنند.

الامین گفت: از آنجا که شیعیان عادی وسیله اطلاع رسانی ندارند تا پشتیبانی خود را از مردم سوریه اعلام کنند، دیگر رسانه های مستقل باید به آنها کمک کنند تا موضع خود را از تریبون آنها اعلام کنند.

او تاکید کرد شیعیان در مجالس و محافل غیررسمی با مردم سوریه احساس همدردری می کنند. ما می خواهیم به مسلمانان بگوییم که تمام شیعیان لبنان را نمی توان زیر چتر یک حزب یا جنبش سیاسی به شمار آورد.

وی افزود این درست است که حزب الله و جنبش امل هواداران زیادی دارند اما برخی از شیعیان لبنان این مواضع را تایید نمی کنند. احزاب سیاسی معمولا بر پیروان یک مذهب احساس چیرگی می کنند و ادعا می کنند که فلان مذهب از مواضع آنها پشتیبانی می کند.

روحانی برجسته لبنانی تاکید کرد: فکر نمی کنم مساله سوریه مذهبی باشد. این تحولات سیاسی است و پشتیبانی از نظام سوریه بر اساس موضع سیاسی جمهوری ایران اعلام می شود.

او تاکید کرد من به عنوان یک شهروند و مرجع تقلید این مواضع را همخوان با مذهب شیعه نمی دانم زیرا این مذهب معمولا از مظلوم در برابر ظالم پشتیبانی می کند.

هیچ نظری موجود نیست: