.

۱۳۹۱ بهمن ۷, شنبه

سخنگوی اشتون: ایران پیشنهاد مذاکره در نهم و دهم بهمن در استانبول را نپذیرفت

سعید جلیلی و کاترین اشتون در استانبول. ایران و پروه پنج بعلاوه یک سه بار در این شهر مذاکره کرده اند

سخنگوی دفتر کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته است که ایران پیشنهاد گروه ۱+۵ را برای مذاکره در ماه جاری میلادی در استانبول ترکیه نپذیرفته است.
مایا کوتسیانچیچ روز شنبه هفتم بهمن (۲۶ ژانویه) به بی بی سی فارسی گفت پیشنهاد مذاکره برای تاریخ ۲۸ و ۲۹ ژانویه (نهم و دهم بهمن) در شهر استانبول ترکیه بود.
ساعاتی پیش از آن، دو خبرگزاری فارس و مهر در ایران از قول علی باقری، معاون دبیرشورای عالی امنیت ملی ایران از آمادگی این کشور برای انجام مذاکرات خبر داده و خواهان پایبندی گروه ۱+۵ به تاریخ مورد توافق در ماه ژانویه شده بود.
دو خبرگزاری ایرانی در خبری یکسان، از قول هلگا اشمید، معاون خانم اشتون در مذاکرات با ایران خبر داده بودند که او در تماسی تلفنی با آقای باقری گفته کشورهای ۱+۵ آمادگی لازم را برای برگزاری مذاکرات در ماه ژانویه ندارند.
این دو خبرگزاری به نقل از معاون شورای عالی امنیت ملی ایران مسئولیت تاخیر در مذاکرات اتمی را متوجه شش قدرت جهانی مذاکره کننده کرده بودند اما سخنگوی دفتر خانم اشتون این موضوع را رد کرده و ایران را مسئول تاخیر در مذاکرات دانسته است.
"ما از طرف خودمان در مورد تاریخ و محل مذاکرات انعطاف نشان داده‌ایم. در صورتی که ایران بارها شرط‌ هایی گذاشته که بیشتر شبیه روشی برای وقت‌کشی است"
مایا کوتیانچیچ، سخنگوی دفتر کاترین اشتون
سخنگوی خانم اشتون گفت این گروه در مورد محل و تاریخ مذاکرات از خود انعطاف نشان داده اما ایران با طرح شرایط تازه عملا درصدد به تاخیر انداختن مذاکرات است.

هیچ نظری موجود نیست: