.

۱۳۹۱ بهمن ۱۲, پنجشنبه

خشم مخالفان از پذیرش رئیس ائتلاف سوریه برای گفت و گو با اسد

العربیه: احمد معاذ الخطیب رئیس ائتلاف مخالفان سوری روز پنج شنبه 31-1-2013 بر روی صفحه فیسبوک از آمادگی خود برای گفت و گو با نمایندگان رژیم بشار اسد خبر داد.

به گزارش العربیه الخطیب اعلام کرده است، در صورت آزادی 160 هزار نفر از بازداشت شدگان و تمدید گذرنامه های اتباع سوری در دیگر کشورها، حاضر است با نمایندگان رژیم دمشق مذاکره کند.

وی با ابراز بی اعتمادی نسبت به "رژیم جنایتکار سوریه" دلیل این اقدام خود را ناشی از "حسن نیت" و به منظور " تلاش برای یافتن راه حلی جهت جلوگیری از خونریزی بیشتر" توصیف کرد.

واکنش دیگر اعضای ائتلاف

شورای ملی سوریه به رهبری جورج صبرا در واکنش به پیشنهاد الخطیب ، مخالفت شدید خود را با هرگونه گفت و گو با رژیم اسد اعلام کرد.

این شورا، اظهارات الخطیب را مغایر با مفاد توافقنامه اجلاس دوحه اعلام کرد و بیان داشت که پیشنهاد الخطیب، موضع رسمی ائتلاف مخالفان سوری نیست .

بر اساس این گزارش مفاد توافقنامه مخالفان سوری در دوحه بر عدم پذیرش هرگونه گفت و گو با رژیم سوریه و اصرار بر برکناری بشار اسد تاکید دارد.

در همین حال میشل کیلو عضو "انجمن دمکراتیک سوریه" گفته است که پیشنهاد الخطیب نظر شخصی وی بوده است.

کمال اللبوانی دیگر عضو ائتلاف سوریه در گفت و گو با العربیه ، الخطیب را به رعایت مفاد منشور ائتلاف مخالفان یا استعفا از رهبری آن فرا خواند.

هیچ نظری موجود نیست: