.

۱۳۹۱ بهمن ۱۲, پنجشنبه

کاترین اشتون خواستار توقف حکم اعدام 5 فعال عرب اهوازی شد

  العربیه:کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه خواستار توقف اجرای حکم اعدام 5 فعال فرهنگی عرب اهوازی شد.

دیوان عالی کشور اخیرا حکم اعدام محمد علی عموری ، هاشم شعبانی ، هادی راشدی ، جابر آلبوشوکه و مختار آلبوشوکه را به اتهام محاربه با خدا و پیامبر و اقدام علیه امنیت ملی تایید کرده است.

اشتون در بیانیه خود ضمن اظهار نگرانی از احتمال اجرای قریب الوقوع حکم اعدام این افراد تاکید کرد گزارش هایی دریافت کرده که نشان می دهد این فعالان عرب به شکل ناعادلانه محاکمه و مجبور به اعتراف دروغ شده اند.

او در بیانیه خود گفته است:" احتمال اعدام این مردان بسیار نگران کننده است. من از مقامات ایران می خواهم این احکام را تغییر دهد."

متهمان در دادگاه اعلام کرده اند که 9 ماه پس از بازداشت از دسترسی به وکیل محروم بودند و طی این مدت زیر شکنجه مجبور شدند علیه خود اعتراف کنند.

تلویزیون دولتی "پرس تی وی" سال گذشته اعترافات تلویزیونی هاشم شعبانی و هادی راشدی را پخش کرده بود و از زبان آنها اعلام کرد این افراد " فعالیت تروریستی" داشته اند.

هاشمی شعبانی در جلسه دادگاه به قاضی دادگاه گفته بود که ماموران او را در حوض آب گرم گذاشته و از وی اعتراف دروغ گرفته اند.

هادی راشدی نیز با لگن شکسته به به دادگاه انقلاب اهواز آوره شد و او نیز اتهام اقدام علیه امنیت ملی را رد و تاکید کرد ماموران او را مجبور کرده اند به دروغ اعتراف کند.

هیچ نظری موجود نیست: