.

۱۳۹۱ بهمن ۱۱, چهارشنبه

پاکستان ١٠ پایگاه طالبان را تخریب کرده است

نقشه پاکستانرادیو فرانسه: نیروهای پاکستانی، حدود ١٠ پایگاه طالبان را در منطقۀ قبایلی "خیبر" تخریب کرده‌اند و طی این هفته در این منطقه ٢٣ تن از اسلام گرایان را به قتل رسانیده‌اند.

این خبر را که بر اساس آن، پاکستانی‌ها در "خیبر" یعنی در نزدیکی مرز "جلال آباد"، پایگاه‌های طالبان را تخریب کرده اند، مسئولین امنیتی این کشور داده اند؛ ولی اشخاصی نزدیک به قبایل این ولایت پاکستان گفته اند که گروه طالبان، لشکر اسلام و تحریک طالبان، در منطقۀ "تیراه"- در نزدیکی پشاور که با پایتخت این کشور- اسلام آباد، ١٦٠ کیلومتر فاصله دارد، پیشرفت کرده بودند؛ آنان اضافه میکنند که به همین دلیل زد و خورد صورت گرفت و ٤٣ تن از اهالی محل که ٢٠ تن آنان عضو انصارالاسلام بودند و یکی از شبه نظامیان طرفدار حکومت کشته شدند.
طالبان پاکستانی، گفته شده است که چهار پوستۀ انصار اسلام را تصرف کرده و در حال پیشرفت به سوی "میدان" بودند؛ "میدان" محل مهم و ستراتیژیک است و اگر طالبان "میدان" را تصرف کنند، "باره" هم میتواند سقوط کند، به همین دلیل نیروهای نظامی پاکستان در همکاری با مردم قبایل و انصار الاسلام، در برابر طالبان قرار گرفتند.
در گذشته، منطقۀ "تیراه"، مدتی در تصرف نیروهای اسلامیست بود و در سال ٢٠٠٩، حکومت مرکزی پاکستان دوباره کنترول آن را بدست گرفت. 
حکومت پاکستان این مسئله را مطرح میکند که برگشت نیروهای خارجی از افغانستان، که برای سال ٢٠١٤ پیش بینی شده است، طالبان پاکستانی را تقویت میکند؛ اگرچه آنان عضو گروه های متفاوت از طالبان افغانستان هستند، ولی به دلیل موجودیت ارتباطات میان این جنبش‌های اسلامی، کمتر شدن شدت جنگ در افغانستان باعث میشود که اسلامیست ها به کشمیر و مسایل دیگر توجه کنند.

هیچ نظری موجود نیست: