.

۱۳۹۱ بهمن ۱۰, سه‌شنبه

کودکان؛ قربانیان حمله فرانسه به مالی

در حمله فرانسه به کشور مالی و بمباران مناطقی از این کشور، تعداد زیادی از مردم عادی و غیرنظامی، از جمله کودکان، قربانی می شوند.
به گزارش سنی آنلاین به نقل از "الاسلام الیوم"، روزنامه "ایندیپندنت" چاپ آلمان در آخرین شماره خود اذعان کرده است که طبق تحقیقات صورت گرفته در حمله نیروهای فرانسوی به شهر "کونا" در مالی، تعداد زیادی از مردم عادی که در بین آنها چندین کودک نیز به چشم می خورد، جان خود را از دست داده اند.
این روزنامه می افزاید: این افراد در حملات دو هفته قبل نیروهای فرانسه علیه گروههای مسلح اسلامگرا در شهر "کونا" کشته شدند، اما با توجه به اینکه مقامات دولتی مالی، اواخر هفته گذشته اجازه ورود خبرنگاران به این شهر را صادر کردند، انتشار این خبر به تأخیر افتاده است.»
"آمادو غالو" 57 ساله به روزنامه ایندیپندنت می گوید: «بر اثر بمباران شهر کونا توسط هلیکوپترهای فرانسوی همسر و 3 کودک از اعضای یک خانواده جان خود را از دست دادند.»
طبق گزارشات منتشر شده، در این حمله 12 غیرنظامی، از جمله 3 کودک کشته شدند. این حمله همچنین 15 زخمی در پی داشته است.

آواره شدن مردم مالی
خبر دیگر اینکه حملات اخیر فرانسه به مالی، هزاران تن از مردم این کشور مجبور به فرار از خانه و کاشانه خود شده‌ اند.
"کمیسیاریای عالی پناه‌جویان سازمان ملل" اعلام کرد ه است که تنها از ۱۱ ژانویه و هم‌‌زمان با آغاز تهاجم فرانسه به این کشور، تاکنون بیش از ۵ هزار پناه‌جو از کشور مالی به موریتانی وارد شده ‌اند.
علاوه بر موریتانی، بورکینافاسو و نیجر نیز پناه‌گاه‌هایی در اختیار آوارگان کشور مالی قرار می ‌دهند.
در همین حال این آژانس بین ‌المللی، اوضاع انسانی در منطقه «ساحل» آفریقا را به شدت شکننده توصیف کرده و بر لزوم کمک و همکاری جهت جلوگیری از وخامت آن تاکید دارد.
کمیساریای عالی پناه‌جویان سازمان ملل همچنین اعلام کرده که نزدیک به ۳۸۰ هزار نفر در مالی، از بیم جان خانه‌های خود را ترک کرده ‌اند و در داخل و خارج از این کشور آفریقایی برای یافتن مکانی امن تلاش می‌ کنند.
"ملیسا فلمینگ"، سخنگوی کمیسیاریای عالی پناه‌جویان سازمان ملل ۱۸ ژانویه هشدار داد: «در آینده نزدیک حدود ۳۰۰ هزار نفر به تعداد آوارگان در داخل مالی اضافه خواهد شد و بیش از ۴۰۰ هزار نفر دیگر نیز به کشورهای همجوار پناه می ‌برند.»

آمريکا، کانادا، انگليس، بلژيک، آلمان و دانمارک حمايت خود را از جنگ فرانسه در مالی اعلام کرده ‌اند. 

هیچ نظری موجود نیست: