.

۱۳۹۱ دی ۲۰, چهارشنبه

میلیون ها سوری در انتظار کمک های بشر دوستانه


سازمان ملل متحد روز سه شنبه گفت در حدود یک میلیون از شهروندان سوریه بدون مواد غذایی کافی و  بدون سوخت  به سر می برند. همچنین شرایط خشونت بار  این کشور توزیع امداد را دشوار کرده است.
برطبق اظهارات سخنگوی «سازمان برنامه غذایی جهان سازمان ملل متحد»، این نهاد هرماهه جیره غذایی یک ونیم میلیون نفر را میان مردم توزیع می کند. این تعداد شدیدا کمتر از دو و نیم میلیون نفری است که به این امدادها نیاز دارند.

نبود سوخت و امنیت در سوریه توانایی شریک اصلی سازمان برنامه غذای جهانی، در سوریه یعنی هلال احمر سوریه را کاهش داده است.

در همین حال فقط تعداد اندکی از سازمان های امداد مجاز به توزیع اجناس خود در سوریه اند که برخی از آنها، فاقد کارمندان کافی، سوخت و سایر مواد مورد ضروری اند. افزایش خشونت در سوریه کشتی ها را مجبور به استفاده از بندر بیروت به جای بندر تارتوس در سوریه کرده است.

سازمان ملل تخمین زده است که چهار میلیون نفر در سوریه به کمک های فوری بشر دوستانه نیاز دارند. از این تعداد، دو میلیون نفر که به جنگیدن با نیروهای وفادار به بشار اسد روی آورده اند مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده اند.
همینطور تعداد آوارگان سوری در کشورهای همسایه از مرز نیم میلیون نفر گذشت و به ششصد هزار نفر بالغ شده است.

براساس تخمین سازمان ملل تعداد شصت هزار نفر از شهروندان سوری در نا آرامی هایی که از ماه مارس ۲۰۱۱ آغاز شد جان خود را از دست داده اند. نا آرامی ها هنگامی آغاز شد که بشار اسد تظاهرات صلح آمیز هواداران دموکراسی را شدیدا سرکوب کرد.

هیچ نظری موجود نیست: