.

۱۳۹۱ دی ۲۰, چهارشنبه

«انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲ از انتخابات گذشته دشوارتر است»

یک مقام ارشد سپاه پاسداران رسانه‌های ایران را به برداشت "معاندانه" از اظهارات حجت‌الاسلام علی سعیدی در باره دخالت سپاه در انتخابات متهم کرده است.

علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه روز سه‌شنبه، ۱۹ دی، در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایسنا گفت که "وظیفه ذاتی ما مهندسی معقول و منطقی انتخابات است". ولی او منکر این شد که این "وظیفه" به معنای دخالت سپاه در انتخابات است.

اندکی پس از بازتاب گسترده اظهارات علی سعیدی در رسانه‌ها، سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی ‌کل سپاه مدعی شد که از اظهارات نماینده ولی فقیه برداشت بد شده است. او در مصاحبه با خبرگزاری فارس گفت: « امپریالیسم رسانه‌ای و معاندین نظام از فتنه ۸۸ تاکنون با مهندسی یک سلسله ادعاها، تلاش سخیف و نخ‌نما شده‌ای را برای القای شبهه دخالت سپاه در انتخابات عملیاتی کرده و درپی سوء‌استفاده از اظهارات منسوب به فرماندهان و مسئولین سپاه و در مجموع مقامات و مدیران نظام هستند».


حجت‌الاسلام علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران حجت‌الاسلام علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران
موضوع دخالت سپاه و بسیج در انتخابات و "رای‌سازی" و "دست‌بردن در آرا" از سال ۱۳۸۴ که محمود احمدی‌نژاد در انتخاباتی بحث‌انگیز به ریاست جمهوری رسید مطرح بوده است. به ویژه اقدام‌های دست‌ودل‌بازانه دولت احمدی‌نژاد در واگذاری هر چه بیشتر پروژه‌های اقتصادی بزرگ کشور به سپاه این شائبه را بیشتر تقویت کرد.

در انتخابات پرمناقشه ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ نیز سپاه نقشی عمده بازی کرد. این نقش هم در مقابله و سرکوب مخالفان نتایج اعلام‌شده انتخابات و هم در مدیریت قطع خطوط ارتباطی اینترنت و اس ام اس برای جلوگیری از انتشار اخبار مربوط به تقلب در انتخابات یا اخلال در هماهنگی معترضان برجسته بود.

با این همه، سردار شریف عبارت «مهندسی معقول و منطقی در زمینه انتخابات» را به معنی « یک رویکرد درون سازمانی برای کمک به تأمین امنیت برگزاری انتخابات» توصیف کرد و سپاه را از شائبه دخالت در آرای انتخاباتی مبرا دانست.

هیچ نظری موجود نیست: