.

۱۳۹۱ دی ۲۰, چهارشنبه

دیدار شیخ امینی با اساتید و طلاب دارالعلوم زاهدان

شیخ محمدعلی امینی، مدير مجتمع آموزشی فرهنگی سلطان العلماء بندر لنگه، روز شنبه (16 دی 1391) از حوزه علمیه دارالعلوم زاهدن دیدن کرده و در جمع اساتید و طلاب این حوزه سخنرانی نمود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنی آنلاین "شیخ محمد علی امینی"، مدير مجتمع آموزشی فرهنگی سلطان العلماء بندر لنگه، و یکی از علمای برجسته اهل سنت کشور، که شامگاه شنبه به دارالعلوم زاهدان وارد شد، بعد از اقامه نماز عشاء در مسجد جامع مکی، در جمع طلاب دارالعلوم زاهدان به ایراد سخن پرداخت.
ایشان در سخنانی شیوا و جذاب به تشریح آیات ابتدایی سوره مبارکه "المؤمنون" پرداخت.
شیخ امینی در تشریح این آیات، "اقامه نماز خاشعانه و پایبندی به نماز" را از مهمترین خصوصیات اهل ایمان دانست و خاطرنشان کرد: نماز یکی از امور مهم در زندگی هر مسلمان است. زیرا در نماز تمام حقوق، از جمله؛ حقوق الله، حقوق الرسول و حقوق الناس مراعات می شوند؛ حقوق الله: عبادت پروردگار در نماز، حقوق الرسول: فرستادن سلام و درود بر آن حضرت- صلی الله علیه وسلم-،  و حقوق الناس: دعای برای مسلمانان و بندگان نیک الهی.
مدير مجتمع آموزشی فرهنگی سلطان العلماء بندر لنگه در ادامه سخنان خود در تشریح آیه «و الذین هم لفروجهم حافظون» حفظ عفت و طهارت جامعه اسلامی را از اهم واجبات برشمرد و بر لزوم ترویج فرهنگ ازدواج در جامعه و فراهم نمودن بستر مناسب ازدواج جوانان به منظور حفاظت از گناه و معصیت تاکید ورزید.
ایشان همچنین در پرتو آیات مذکور، "حفظ امانات الهی" را یکی دیگر از صفات مؤمنین واقعی دانست و "اعضای و جوارح بدن"، "قرآن"، "تکالیف و احکام شریعت" و تمام نعمت‏هایی که خداوند در اختیار انسان قرار داده است را جزو اماناتی برشمرد که مؤمنین باید در جهت حفاظت آنها تلاش نمایند.

شیخ محمدعلی امینی همچنین در جمع اساتید دارالعلوم زاهدان که صبح روز یکشنبه (17 دی) و با حضور حضرت شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید برگزار شد، به ایراد سخن پرداخت.
ایشان در آغاز سخنان خود ضمن تشکر از حضرت شیخ الاسلام جهت ایجاد فرصت برای ملاقات و دیدار با اساتید، تدریس علوم دینی و شرعی را مشغله ای با شرافت و افتخاری بزرگ توصیف نمود.
شیخ امینی در ادامه سخنان خود به موج بیداری اسلامی در خاورمیانه اشاره کرد و ضمن تاکید بر مسئولیت خطیر علما در این زمینه، این مقطع زمانی را فرصتی بسیار مناسب و بزرگ جهت نقش آفرینی امت اسلام در جهان دانست.
مدير مجتمع آموزشی فرهنگی سلطان العلماء بندر لنگه، بیداری اسلامی را "پدیده ای مبارک و خجسته" توصیف کرد و گفت: بیداری اسلامی پدیدۀ مبارکی است که جوامع اسلامی و غیراسلامی از آن بهره مند شده اند و بدون شک این بیداری ریشه در تعالیم اسلام و تصریحات قرآن کریم دارد، آنجا که می فرماید: «ولاترکنوا إلی الذین ظلموا فتمسکم النار»
ایشان در پایان سخنان خود ضمن ابراز امیدواری از به ثمر نشستن این بیداری و پایان یافتن دوران استبداد و خودکامگی در جهان، "تربیت افرادی دیندار با توان بالای سیاسی برای در دست گرفتن قیادت و رهبری امت اسلام" را از مهمترین وظایف علما و دعوتگران دینی دانست.

شیخ امینی در پایان از بخش‏های مختلف دارالعلوم زاهدان بازدید به عمل آورد.

گفتنی است شیخ محمد علی امینی علاوه از مديریت مجتمع آموزشی فرهنگی سلطان العلماء بندر لنگه، يکی از أعضای هيئت فتوای اهل سنت جنوب کشور و شخصيتی اصلاح‏گر و فعال در منطقۀ هرمزگان و جزيره قشم می باشند.  








هیچ نظری موجود نیست: