.

۱۳۹۱ دی ۲۰, چهارشنبه

مالکی: معترضان عراقی از خارج پول ميگيرند

صدا و سیمای رژیم: نخست وزیر عراق فاش کرد: برخی طرف های شرکت کننده در تظاهرات های ضد دولتی از خارج پول دریافت میکنند.
نوری مالکی امروز در مراسم روز پلیس عراق که در وزارت کشور در بغداد برگزار شده بود، با اشاره به چالش هایی که عراق در شرایط کنونی با آن روبرو است ، برخی گروه ها را به تلاش برای به هرج و مرج کشاندن این کشور به وسیله شعارهای فرقه جویانه در تظاهرات ها متهم کرد.
مالکی گفت : این عده میخواهند با استفاده از اموال نامشروع خارجی، فتنه مذهبی و قومی در این کشور برپا کنند و عراق نوین را به زمان رژیم سابق صدام برگردانند.
نخست وزیر عراق افزود: دولت عراق با برگزاری تظاهرات های مردمی مخالفتی ندارد ولی خواهان آن هستیم که این تظاهرات ها در چارچوب قانون باشد و به وحدت ملی و اقتصاد این کشور ضرر نرساند.
نخست وزیر عراق گفت: چالش های عراق بسیار زیاد است و با چالش هایی که در منطقه رخ میدهد کاملا مرتبط است و برخی کشورهای خارجی از این که در عراق وحدت میان ملت ایجاد شود، ناراضی هستند؛ لذا تلاش دارند به هروسیله ممکن ، دامنه اختلافات را در عراق بیشتر کنند.
نوری مالکی خطاب به پلیس عراق گفت : وظیفه شما در شرایط کنونی بسیار دشوار است و عده ای سعی دارند با ایجاد اختلال در قانون در تظاهرات ها میان پلیس و تظاهرکنندگان درگیری ایجاد کنند تا این کشور را به هرج و مرج بکشانند.
نخست وزیر عراق از تظاهرکنندگان خواست تا درخواست های مشروع و قانونی خود را به دولت یا نمایندگان دولت ارائه دهند تا دولت نیز در راستای تحقق انها گام بردارد.
وی گفت : تظاهرات های مردمی نباید از سوی عده ای سود جو مورد بهره قرار گیرد بلکه باید در چارچوب قانون اساسی و حقوق شهروندی حل و فصل گردد .
نوری مالکی همچنین بستن بزرگراه های اقتصادی و مهم این کشور توسط تظاهرکنندگان ، خصوصا در نزدیکی گذرگاه های مرزی با اردن را گامی ناخوشایند توصیف کرد و آن را با اهداف اصلی تظاهرکنندگان مغایر دانست .

هیچ نظری موجود نیست: