.

۱۳۹۱ آذر ۶, دوشنبه

نامه سرگشاده به اهل سنت ایران

نامه سرگشاده ما به اهل سنت ایران
سروران و عزيزان اهل سنت؛ موحدان و طلسم شكنان ايران! با سلام و آرزوي يك زندگی آزاد.
ضمن حمد و شکر و سپاس بی کران الله متعال تمام مصیبت های وارده بر آن جامعه مظلوم را به شما تسلیت عرض می کنم. و از تمام زحمت کشان جامعه بزرگ اهل سنت أعم از فردی و اجتماعی و پنهان و آشکار صمیمانه تشکر می کنم اجر و مزد مضاعف شما بر الله شکور باد.
جمله ای در فضای مجازی در گردش دیدم که نفه
میدم گوینده اول آن کیست اما یک واقعیت عجیبی را ترسیم کرده است ملاحظه فرمایید:
«اگر به قابلیت خود در گرفتن تصمیمات متحول کننده زندگی؛ نشان دادن شجاعت؛ یا دفاع کردن از خود؛ دچار تردید هستید: به یاد داشته باشید که: اگر پرنده ای حتی با بالهای سالم برای مدتی طولانی در قفس محبوس بماند نسبت به قابلیت پرواز خود دچار تردید خواهد شد»!
آیا قبول دارید که من و شما با یک چهارم جمعیت ایران یعنی نزدیک به 20 میلیون اهل سنت امروز «به قابلیت خود در گرفتن تصمیمات متحول کننده زندگی؛ نشان دادن شجاعت؛ و دفاع کردن از خود؛ دچار تردید هستیم»؟!
آیا قبول دارید که ما «با بالهای سالم چون 33 سال در قفس محبوس مانده ایم نسبت به قابلیت پرواز خود دچار تردید شده ایم»؟!
آیا قبول دارید که طی این 33 سال ما در زندان بزرگ ایران اسیر ترفندها و سیاستهای ناعادلانه ای بوده ایم که حتی قابلیت کمترین درجه دفاع را هم در وجود خود نمی بینیم؟!
آیا قبول دارید که در این مدت طرح ها و برنامه هایی به اجرا گذاشته شده که می بایست به حذف دین و عقیده ما منجر می شده است؟! و اعدام و ترور صدها شخصیت عمدتا نخبه ما و شکنجه و زندانی کردن هزاران نفر وتخریب حوزه ها و مساجد و تحمیل انواع تبعیض و حق کشی همه در همین راستا انجام گرفته است؟!
آیا قبول دارید که امروز اگر ما به خود نجنبیم و چاره اندیشی نکنیم نسل های آینده ما را نخواهند بخشید و فرزندان ما از ما به عنوان پدران خائن ياد خواهند كرد و از شرمندگی و ننگی که ما برای آنان ببار آورده ایم در جامعه سر بلند نخواهند کرد؟! و در تاریخ آینده در ردیف انسان های بزدل و ترسو و بی اراده نشانده خواهیم شد؟!
خواسته ما فقط یک کار فرهنگی و حقوقی قدرتمند برای تحقق وحدت و بیداری واقعی در جامعه است یک وحدت واقعی زمانی محقق خواهد شد که هر کس به حق خود برسد با پایمال شدن حقوق یک ملت نه تنها وحدت محقق نمی شود که عقده های انباشته روزی کیان جامعه را نیز به خطر خواهد انداخت.
اولویت اول ما وفا به خون شهدای مظلوم اهل سنت است که یک حق شرعی و قانونی و طبیعی هر انسان است.
چگونه می توان قتل و ترور صدها شهیدی که هنوز خونشان تازه است و بعضی هنوز فرزندانشان به سن بلوغ و تکلیف هم نرسیده اند را فراموش کرد و از آن گذشت؟!
بنابرین برای تحقق عدالت و وفا به خون شهدای مظلوم ما گامهای ذیل ناگزیر می نماید:
1- تشکیل پرونده (جداگانه برای یکایک شهداء بخصوص علماء و نخبگان)
2- تکمیل پرونده
3- شناسی قاتلان
4- معرفی قاتلان
5- تحقق عدالت.

پس برای تحقق وحدت واقعی و رسیدن به یک زندگی مسالمت آمیز؛ تحقق عدالت شرط اول است و الا عقده های انباشته در آینده خطر ساز خواهد بود.
لذا از این پس نه با خواهش و تمنا (که 33 سال بی نتیجه بودن آن مشخص شده است) که با گردن فراز و صدای رسا خواهان بدست آوردن حقوق مشروع خود و تحقق عدالت و در نتیجه تحقق وحدت واقعی و زندگی مسالمت آمیز در ایران بزرگ هستیم .
بنابرین از تمام ایرانیان آزاده أعم از اهل سنت و شیعیان منصف در داخل و خارج کشور؛ از نهادهای حقوقی و مدنی؛ از علماء و روشنفکران؛ و یکایک ملت آزاده ایران انتظار می رود در این خواسته بر حق ما به ما کمک کنند تا عدالت محقق شود و زمینه یک زندگی مسالمت آمیز در کشور برای همه از جمله 20 میلیون اهل سنت ایران مهیا گردد.
منتظر اقدامات فوری و عملی نمایندگان؛ نخبگان؛ فرهیختگان؛ و تمامی دردمندان جامعه اهل سنت برای تشکیل نهادی حقوقی و طی کردن مراحل قانونی با همکاری مجامع جهانی هستیم.
در صورتیکه تشخیص داده شد که تشکیل چنین نهادی در داخل ممکن نیست ــ که متأسفانه واقعیت همین است ــ بلافاصله در خارج این نهاد باید تشکیل شود و فعالیت خود را آغاز کند.
از مجامع بین المللی قضایی و حقوقی و پارلمانهای کشورهای آزاده جهان انتظار داریم در تحقق عدالت و زمینه سازی برای وحدت واقعی در ایران ما را یاری کنند.
از دوستان همدرد با تشکر تقاضا می شود این نامه را به انگلیسی و عربی ترجمه کنند و رونوشت آنرا به ارگانهای مختلف حقوقی و سازمانهای جهانی حقوق بشر و پارلمانهای کشورهای آزاده برسانند.
محتاج دعای خیر اهل سنت عبدالله حیدری
مدیر «مرکز مطالعات استراتیژیک اندیشه و گفتگو»

هیچ نظری موجود نیست: