.

۱۳۹۱ آذر ۱۰, جمعه

سوریه؛ فرودگاه بين المللی دمشق در آستانه سقوط

گزارشهای رسيده از سوريه حاکی است که فرودگاه بين المللی دمشق برای دومين روز متوالی بسته است. ارتش بشار اسد نيروهای تقويتی به اين فرودگاه اعزام کرده است.
بنا به گزارشها، نیروهای ارتش آزاد سوریه پس از فتح فرودگاه نظامی "مرج السلطان" در حومه دمشق به يک کيلومتری فرودگاه بين المللی دمشق رسيده اند.
کارشناسان نظامی فرودگاه بين المللی دمشق را يک مرکز مهم و حياتی برای رژيم بشار اسد می دانند که تمامی نيازهايش را به طور روزمره توسط هواپيماهايی که از تهران و مسکو در اين فرودگاه به زمين می نشينند دريافت می کند.

رژیم تهران از دوام رژیم اسد ناامید شده است
یک گزارش از منابع دولتی در ایران که اخیرا به صورت سری به دست یک منبع دیپلماتیک غربی در تهران رسیده، فاش می کند که جمهوری اسلامی عمیقا برای سرنوشت و آینده رژیم سوریه نگران است.
این منبع دیپلماتیک غربی در تماس با شبکه خبری "العربیه" گفته است که مقام های جمهوری اسلامی از اینکه کنترل اوضاع از دست رژیم اسد خارج شده است ناراحتند و از دوام حکومت وی ناامید شده اند.
این گزارش که توسط یکی از سفارتخانه های غربی در تهران درز یافته است، می افزاید، اغلب مقام های جمهوری اسلامی براین باورند که چنانچه رژیم بشار اسد سرنگون شود، بی ثباتی به ایران نیز سرایت خواهد کرد.

هیچ نظری موجود نیست: