.

۱۳۹۱ آذر ۷, سه‌شنبه

تنگ تر شدن حلقه محاصره پایتخت سوریه




ارتش آزاد سوریه روز دوشنبه اعلام کرد، پس از تصرف یک پایگاه هوایی در شرق دمشق، حلقه محاصره پایتخت را تنگ تر کرده است.
"فواز تللو" از رهبران ارتش آزاد سوریه در مصاحبه با خبرگزاری رویترز با اشاره به پیشرفت مخالفان طی روزهای گذشته، تاکید کرد دایره محاصره دمشق در حال تنگ تر شدن است.
او تاکید کرد: پایگاهی که به دست نیروهای ارتش آزاد افتاده است به فرودگاه دمشق بسیار نزدیک است و به نظر می رسد نیروهای ارتش آزاد در صدد کنترل راه فرودگاه هستند.

پایگاه "مرج سلطان" که به کنترل مخالفان نظام بشار اسد درآمده است در پانزده کیلومتری دمشق واقع است و افراد ارتش آزاد دو هلیکوپتر را منفجر و تعدادی از نیروهای پایگاه را به اسارت درآوردند.
یکی از مخلفان در یک پیام ویدیویی در حالی که فریاد می زد " ما در حال پیشروی به سوی کاخ تو هستیم ای بشار! " تاکید کرد مخالفان پایگاه هوایی "مرج سلطان" را به کنترل کامل درآوردند.

نظامیان مخالف رژیم بشار اسد در مزارع اطراف دمشق به ویژه در شرق و شمال شرق پایتخت متمرکز شده اند و طی هفته گذشته درگیری بسیار شدیدی در نزدیکی اتوبان جنوبی پایتخت در منطقه "داریا" بین دو طرف به وقوع پیوسته است، که نیروهای دولتی وابسته به بشار اسد علیرغم بکارگیری جنگنده ها و هلیکوپترها برای رویارویی با مخالفان، نتوانستند از پیشروی آنها به سوی پایتخت جلوگیری کنند.

هیچ نظری موجود نیست: