.

۱۳۹۱ آذر ۴, شنبه

خودروها مجبورند خانه او را دور بزنند مخالفت يک مرد چيني با تخريب منزلش در وسط اتوبان


العربیه یک شهروند چینی در یکی از استانهای این کشور به دلیل عدم موافقت با فروش خانه اش به دولت همچنان در خانه خود در وسط اتوبان زندگی می کند.

این شهروند چینی با قیمت پیشنهاد شده از سوی مسئولان دولتی موافقت نکرده بود لذا آنها ناچار شدند که اتوبان را از خانه اش دور بزنند.

روزنامه نروژی " وی جی " در گزارشی نوشته است که اکنون خانه این شهروند چینی که در شهر وینلنگ استان ژیجانگ چین واقع شده به صورت ساختمانی کهنه در وسط اتوبان جدید پا برجا مانده است.

این روزنامه نوشت عدم موافقت این شهروند چینی مقامات مسئول وزارت راه و ترابری و مهندسین پروژه را با مشکل جدی روبرو ساخته است.

مالک این خانه که با همسر سالمند خود در آن زندگی می کنند از تخلیه خانه و فروش آن به دولت خوداری می کند.

با به قدرت رسیدن حزب کمیونیست در چین مالکیت خصوصی لغو شده بود اما پس از اصلاحات تدریجی که در قوانین کشور ایجاد شد این قانون نیز تغییر یافت. طبق قانون جدید دولت نمی تواند بدون رضایت مالک ساختمان یا زمین او را تصرف کند.

سال گذشته نیز یک پیرمرد 75 ساله برای فروش خانه اش موافقت کرده بود که آن را به مبلغ 12000 دلار به مقامات دولتی برای ساختن یک برج تجاری بفروشد اما پس از اینکه از اهمیت اقتصادی برج آگاه شد از فروش خانه اش سرباز زد و در نهایت منزل قدیمی اش در وسط آسمان خراشهای مدرن قرار گرفت.

هیچ نظری موجود نیست: