.

۱۳۹۱ آذر ۶, دوشنبه

بر اساس گزارش روزنامه "وال استریت ژورنال" 10 هزار سرباز آمریکایی پس از 2014 در افغانستان مستقر خواهند ماند


  العربیه 
دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا قصد دارد پس از زمان رسمی خروج نیروهای ناتو از افغانستان در سال 2014 ، حدود 10 هزار نفر از نیروهای خود را در این کشور نگه دارد.

روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال" روز دوشنبه 26-11-2012 به نقل از برخی مقامات آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود ، آورده است که این طرح بر اساس سفارش ژنرال جان آلن فرمانده ناتو در افغانستان صورت خواهد گرفت."


بر اساس این گزارش آلن پیشنهاد داده است بین 6 هزار تا 15 هزار نظامی آمریکایی در افغانستان باقی بمانند.


ماموریت این نیروها آموزش نظامی ، نیروهای افغانی و نیز مبارزه با تروریسم پس از خروج نیروهای ناتو از افغانستان در سال 2014 خواهد بود.


هم اکنون حدود 67 هزار تن از نیروهای آمریکایی در کنار 37 هزار سرباز خارجی دیگر و337 هزار تن از افراد ارتش و پلیس افغانستان ، در این کشور ماموریت برقراری امنیت را برعهده دارند.


واشنگتن و کابل در 15 نوامبر گفت و گوهای مهم خود را درباره وضعیت نیروهای آمریکایی در افغانستان پس از خروج نیروهای نظامی ناتو در 2014، آغاز کرده اند.


آمریکا در این گفت و گو ها تاکید کرده است که به دنبال تاسیس پایگاه های دائمی در افغانستان نیست. همچنین احتمالا آمریکا از امضای توافق نامه دفاعی که این کشور را ملزم کند در آینده در برابر متجاوزان به کمک افغانستان بیاید، خودداری کند .


بر اساس گزارش روزنامه آمریکایی حامد کرزی طرح استقرار شماری از نیروهای آمریکایی در کشورش پس از خروج نیروهای ناتو از افغانستان را خواهد پذیرفت.

هیچ نظری موجود نیست: