.

۱۳۹۱ آذر ۶, دوشنبه

با وجود تاخیر کمک های کشورهای عربی مقام‌های اردن پیشنهاد ایران برای تامین نفت مجانی را رد کردند


  العربیه
مقام های اردن پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای تامین مجانی نفت به مدت 30 سال در مقابل صدور مجوز تجاری و گردشگری را رد کردند.

روزنامه اسرائیلی "جورزالیم پست" به نقل از سمیح معایطه سخنگوی دولت اردن نوشته که گفته است با وجود تاخیر کمک های کشورهای عربی خلیج، اما اردن مایل است روابط خود را با این کشورها تحکیم بخشد نه با ایران.


این مقام اردنی خاطرنشان کرده است که هر چند کشورش در پی یافتن راه های برای حل بحران انرژی خود است، اما ترجیح می دهد این کار را از راه کشورهای عربی پی گیری کند.


مصطفی مصلح‌ زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در اردن هفته گذشته در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "جو سایت" گفته بود که ایران آماده است در برابر صدور مجوز تبادل تجاری و گردشگری دینی میان دو کشور، تا 30 سال نفت مجانی در اختیار اردن قرار دهد.

اردن اکنون با بحران انرژی روبرو است. این کشور که نیازهای خود از انرژی را وارد می کند و اقتصادش تا حدود زیادی بر کمک های خارجی تکیه دارد، برای مقابله با کسری بودجه خود، یارانه فرآورده های نفتی را حذف کرد. این اقدام باعث آغاز موجی از اعتراض های خیابانی شده است. انفجار خط لوله انتقال گاز ارزان قیمت مصر به اردن، یکی از دلایل این بحران است.

هیچ نظری موجود نیست: