.

۱۳۹۱ بهمن ۴, چهارشنبه

اعدام سه تن دیگر در زندان مرکزی قزوین

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: به منظور تشدید مبارزه با سوداگران مرگ و تامین سلامت جامعه و در راستای اجرای احکام اسلامی صبح امروز سه سوداگر مرگ در قزوین به دار مجازات آویخته شدند.
به گزارش مهر، سه نفر از سوداگران مرگ در قزوین به دار مجازات اسلامی آویخته شدند.
حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی، دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: دستگاه قضایی استان همچنان که بارها اعلام کرده به مبارزه با سوداگران مرگ ادامه خواهد داد و استان را برای قاچاقچیان و سایر بزهکاران ناامن خواهیم کرد.
وی از اعدام سه نفر از سوداگران مرگ در قزوین خبر داد و در تشریح پرونده این افراد گفت: در تاریخ سوم اسفند ماه سال 89 در عوارضی پلیس راه قزوین، زنجان خودرو شخصی متعلق به ف. خ به سرنشینی برادرش (ک) مورد بازرسی قرار می گیرد که از داخل کاپوت خودرو مقدار500 گرم شیشه در بسته های مختلف و 995 گرم حشیش به همراه مقادیری مشروب الکلی که بطرز ماهرانه ایی در زیر آب پاش و موتور جا ساز شده بود کشف می شود.
دادستان قزوین تصریح کرد: با توجه به ادعای سرشین خودرو به نام( ک.خ) مبنی بر عدم اطلاع برادرش که رانندگی خودرو را برعهده داشته و با توجه به پذیرش مسئولیت از سوی وی و اقرار صریح نامبرده به ارتکاب حمل مواد با ارجاع پرونده به شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی قزوین پس از طی مراحل قانونی، حکم بر مجازات متهم ردیف اول (ک. خ) 28 ساله، مجرد، اهل نهاوند همدان و ساکن کرج به 2 سال حبس تعزیری، 50 ضربه شلاق، 15 میلیون ریال جزای نقدی و اعدام صادر و در خصوص متهم (ف. خ) رای به برائت نامبرده از بزه اتهامی صادر می شود.
حجت الاسلام صادقی بیان کرد: محکوم علیه در زمان دستگیری بارها به مأموران پیشنهاد رشوه می داده و در طول مراحل دادرسی نیز هیچگونه همکاری در راستای دستگیری عوامل اصلی توزیع و فروش مواد به عمل نیاورده است.
وی افزود: همچنین در تاریخ 16 مردادماه سال 90 مأموران یگان امداد در عوارضی شماره دو قزوین، زنجان به یک دستگاه خودروی پراید به رانندگی متهم (ع. ن) و سرنشینی (ع. ح) مشکوک شده که پس از صدور دستور ایست، پس از توقف کوتاه پس از حضور مأموران، متهمان بسرعت متواری شده و پس از تعقیب و گریز با تیراندازی هوایی و مسدود کردن مسیر عبور، خودرو متوقف می شود
که با وجود توقف خودرو بلافاصله نامبردگان اقدام به فرار می کنند که با تلاش ماموران دستگیر و پس از بررسی مقادیر کمی مواد روانگردان شیشه و یک عدد پایپ از متهمین کشف می شود.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین یادآورشد: با هوشیاری ماموران انتظامی و یگان امداد از آنجا که متهمان دو بار اقدام به فرار می کنند ساک دستی محتوی990 گرم مواد روانگردان شیشه در چند کیلومتری اتومبیل در کنار اتوبان پیدا می شود که متهمین در مراجع انتظامی به ارتکاب بزه مذکور اقرار و با رسیدگی شعبه سوم دادگاه انقلاب اسلامی قزوین به پرونده یاد شده متهمین (ع. ن) 34 ساله، متاهل، اهل و ساکن بناب و (ع. ح) 41 ساله، متاهل، اهل و ساکن مراغه هر دو به پرداخت جزای نقدی، شلاق و اعدام محکوم می شوند.
حجت الاسلام صادقی نیارکی گفت: دستگاه قضایی استان همچنان که بارها اعلام کرده به مبارزه با سوداگران مرگ ادامه خواهد داد و استان را برای قاچاقچیان و سایر بزهکاران ناامن خواهد کرد.
وی افزود: سرعت، دقت و قاطعیت در برابر سوداگرانی که موجب تباهی جوانان و خانواده های آنان می شوند تا زمان ریشه کنی این معضل خانمانسوز ادامه دارد و با قاطعیت تمام در این مسیر گام خواهیم برداشت و احکام الهی را اجرا خواهیم کرد و در این مسیر با استفاده ازهمه ظرفیت های قانونی و قضایی در برابر کسانی که بخواهند اعمال غیر انسانی انجام دهند و موجب فروپاشی خانواده ها شوند بدون اغماض و با شدت برخورد خواهیم کرد.
دادستان قزوین اظهارداشت: پس از رسیدگی به پرونده اتهامی نامبردگان و صدور رای محکومیت، در پی اعتراض نامبردگان به آراء صادره، مراتب اعتراض آنان به دادستانی کل کشور ارسال شد که با رد اعتراض، آراء صادره عینا مورد تأئید دادستان محترم کل کشور قرار گرفت.
وی افزود: همچنین نامبردگان طی دو نوبت، از کمیسیون عفو و تخفیف مجازات، تقاضای عفو و تخفیف کردند که تقاضای آنان پس از طرح در کمیسیون مربوطه در استان و مرکز رد شد و در نهایت با دستور ریاست محترم قوه قضائیه مبنی بر بلامانع بودن اجرای احکام صادره، نامبردگان سحرگاه امروز به دار مجازات آویخته شدند.
حکم اعدام دو سوداگر مرگ با حضور معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین، دادیار ناظر زندان دادسرای عمومی و انقلاب قزوین، مسئولان ندامتگاه مرکزی، نمایندگانی از نیروی انتظامی، پزشکی قانونی، تبلیغات اسلامی و پزشکی قانونی سحرگاه امروز چهارشنبه در محوطه ندامتگاه مرکزی قزوین به مرحله اجرا درآمد.

هیچ نظری موجود نیست: