.

۱۳۹۱ بهمن ۴, چهارشنبه

دو جوان اعدام شده خسارت زده‌اند یا مفسدان دانه درشت؟

دنیای اقتصاد: سایت توکلی: مردم از اعدام زورگیران خوشحال نشدند، به این دلایل...
سایت الف، وابسته به احمد توکلی در یادداشتی زیر عنوان «چرا افکار عمومی از اعدام زورگیران خشن خوشحال نشد؟» با اشاره به اعدام دو زورگیر تهرانی نوشت: هر چند توقع می‌رود افکار عمومی از دستگیری، محاکمه و اعدام سریع این دزدان مسلح حمایت کنند؛ اما به نظر می‌رسد شهروندان از اعدام این دو جوان چندان هم خشنود نیستند.
الف می‌افزاید: نکته‌ای که برخلاف همیشه این بار مردم را شاد نکرد این سوال مهم بود که چرا متهمان سرشناس و قدرتمند مشمول سرعت در محاکمه و اجرای حکم نمی‌شوند؟ چرا رسیدگی به پرونده رشوه‌گیران دانه درشت از شهرام جزایری و مه آفرید امیر خسروی اینقدر به درازا می‌کشد؟

چرا با گذشت 3 سال از حمله به کوی دانشگاه، هنوز آمران و عاملان آن جنایت محاکمه نشده‌اند؟ چرا با گذشت بیش از 3 سال از قتل سه جوان در کهریزک، هنوز متهمان آن جنایت محاکمه نشده‌اند؟
چرا متهمان دانه درشت در پرونده فساد در بیمه ایران به پای میز محاکمه کشیده نمی‌شوند؟ و چرا یک نفر جرات می‌کند دور دوستان متهمش خط قرمز بکشد و دست عدالت را از آنها کوتاه کند؟ آیا برخورد قاطع و سریع، مخصوص متهمان غیرسرشناس است؟
سایت توکلی ادامه داد: ملت تشنه عدالت و برخورد قاطع و سریع با دزدان و مفسدان است؛ اما چیزی که افکار عمومی را آزرده می‌کند، تبعیض در اجرای عدالت است. آیا آن دو جوان اعدام شده خسارت بیشتری به جامعه زده‌اند یا مفسدان دانه درشت؟

هیچ نظری موجود نیست: