.

۱۳۹۱ دی ۱۶, شنبه

تظاهرات گسترده عراقی ها در "جمعه پایداری" علیه المالکی

عکس آرشیوی
العربیه:تظاهرات اعتراض آمیزی که از دو هفته پیش علیه نوری المالکی نخست وزیر عراق آغاز شده بود، امروز جمعه با مشارکت هزاران تظاهرکننده، تحت عنوان "جمعه پایداری" ادامه یافت.

تظاهرکنندگان در شهر الانبار با سر دادن شعارهایی از جمله شعار معروف بهار عربی "ملت خواهان سقوط رژیم است" بر آزادی زندانیان و لغو قانون ویژه تروریسم و متوقف کردن سیاست سرکوب سنی ها تاکید کردند.

در شهر الرمادی مرکز استان الانبار که اکثریت ساکنان آنرا سنی های عرب تشکیل می دهند، حدود 200 هزار تن به خیابان ها سرازیر شدند، و در شهر موصل تظاهرکنندگان در برابر مساجد تجمع کرده و در کنار دیگر خواسته ها بر خروج نیروهای پلیس فدرال از شهر و جایگزین کردن آن با نیروهای پلیس محلی پافشاری کردند.

اعتراض های امروز، شهرها و مناطقی را در بر گرفت که تا پیش از این درگیر تظاهرات علیه دولت نشده اند، بطوریکه هزاران نفر از اهالی منطقه اعظمیه در بغداد، سامرا، فلوجه، تکریت ودیالی در این راستا دست به تظاهرات زدند.

اعتراضات اخیر عراق در واکنش به دستگیری محافظان رافع العیساوی وزیر دارایی این کشور به اتهام دست داشتن در اعمال تروریستی، آغاز گردید.

شهرهای مختلف استان های الانبار، نینوا و صلاح الدین از 25 دسامبر گذشته با برپایی تظاهرات گسترده خواستار آزادی زنان و مردان بازداشت شده از سوی دولت مرکزی شده و بر ضرورت تحول در روند کنونی اداره کشور تاکید کردند.

هیچ نظری موجود نیست: