.

۱۳۹۱ دی ۱۹, سه‌شنبه

دیلی تلگراف: سخنرانی اسد شبیه آخرین ظهور قذافی بود

 العربیه:روزنامه بریتانیایی "دیلی تلگراف" در گزارشی اعلام کرد که سخنرانی اخیر بشار اسد رئیس جمهور سوریه یاد آورنده روزهای پایانی حکومت معمر قذافی رهبر سابق لیبی بود.

به نوشته این روزنامه " اسد در سخنرانی روز جمعه گذشته از واژه های "القاعده" ، "تروریست های خارجی" و " شورشیان جنایتکار" استفاده کرد که پیشتر قذافی در آخرین ظهور خود آنها را به کار برده بود اما پس از مدتی به دست انقلابیون لیبی کشته شد.

ریچارد سبینر تحلیلگر روزنامه دیلی تلگراف بر این باور است که حتی شعارهایی که طرفداران اسد در این سخنرانی به تایید وی سر دادند همانند شعارهای هواداران قذافی بود.

بر اساس این گزارش با مقایسه دو سخنرانی اسد و قذافی می توان دریافت که هر دو در تصمیم خود به ادامه جنگ با مخالفان و تسلط بر اوضاع خوشبین بودند.

این روزنامه افزود :" رئیس جمهور سوریه در این سخنرانی خوشبینی اغراق آمیزی داشت در حالی که سرنگونی وی بسیار نزدیک است و هیچ امیدی به پیروزی او نیست."

به نوشته دیلی تلگراف ، اسد بخش های وسیعی از سوریه را از دست داد و هم اکنون نیمی از شهرهای بزرگ این کشور از کنترل وی خارج است ، همچنین شمار زیادی از نظامیان طرفدار او در ورودی های دمشق کشته شده اند.

این روزنامه سپس این سؤال را مطرح کرد که "چگونه ممکن است که سوری های پیشنهاد اسد را در حالی که اطمینان دارند وی رفتنی است ، بپذیرند؟"

دیلی تلگراف در پایان می نویسد :" اسد در حالی که توسط هوادارانش احاطه شده بود و در تایید وی شعار می دادند ، ظاهر شد ، این صحنه بسیار شبیه آخرین سخنرانی قذافی در طرابلس بود که در آن هوادارن رهبر سابق لیبی شعار می دادند و از ادامه حکومت وی در این کشور حمایت می کردند."

هیچ نظری موجود نیست: