.

۱۳۹۱ دی ۱۷, یکشنبه

یک خلبان سوری با جنگنده خود به ترکیه گریخت

یک خلبان نیروی هوایی سوریه با هواپیمای نظامی "" خود به ترکیه پناهنده شد. این خلبان در استان آدانای ترکیه فرود آمده است. این دومین خلبان سوری است که در طول شش ماه گذشته به یکی از کشورهای همسایه گریخته است.
به گزارش رادیو آلمان، رسانه‌های ترکیه روز شنبه (۵ ژانویه/ ۱۶ دی) گزارش دادند، خلبان سوری که به این کشور پناه آورده پیش از فرار خود در مرز مشترک دو کشور با ارتش ترکیه تماس حاصل کرده است.
خبر فرار خلبان نیروی هوایی سوریه به ترکیه و فرود او با جنگنده "میگ ـ ۲۳" در استان آدانای ترکیه تا کنون تأیید رسمی نشده است.
شش ماه پیش نیز اتفاقی مشابه رخ داد. در ماه ژوئن یک خلبان سوری با جنگنده "میگ ـ ۲۱" خود راهی اردن شد و پس از فرود آمدن در فرودگاه نظامی این کشور درخواست پناهندگی سیاسی کرد.
فرار خلبان سوریه یک روز بعد از آغاز استقرار سیستم دفاع موشکی پاتریوت در خاک ترکیه صورت می‌‌گیرد.
روز گذشته (۴ ژانویه) مراحل مقدماتی استقرار سامانه ضد موشکی پاتریوت در ترکیه آغاز شد. ارتش آمریکا سرپرستی انتقال تجهیزات و سربازان مربوط به این سامانه به ترکیه را بر عهده داشت. قرار است تا چند روز دیگر حدود ۴۰۰ سرباز در نیروگاه هوایی "اینچیرلیک" ترکیه، واقع در جنوب این کشور مستقر شوند.
سامانه ضد موشکی پاتریوت برای تقویت قوای دفاعی ترکیه در برابر حملات احتمالی سوریه در این کشور مستقر شده است. آلمان نیز در ارائه این سامانه به ترکیه شرکت دارد.

هیچ نظری موجود نیست: