.

۱۳۹۱ دی ۲۹, جمعه

شبح "اعدام" بر سر یک نوکیش مسیحی در ایران سایه افکنده است

العربیه:دادگاهی در تهران قرار است سعید عابدینی نوکیش مسیحی دارای تابعیت دوگانه ایرانی-آمریکایی را هفته آینده محاکمه کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز خانم نغمه عابدینی گفته است که همسرش سعید عابدینی (32 ساله) روز دوشنبه آینده به اتهام اقدام علیه امنیت ملی محاکمه خواهد شد.

عابدینی پس از آنکه دین خود را از اسلام به مسیحیت تغییر داده بود، در سپتامبر 2012 در سفری به ایران بازداشت شد. بر اساس گفته های خانم نغمه که در آمریکا به سر می برد ، عابدینی اخیرا در نامه ای به خانواده اش گفته، که به خاطر اعتقادات مذهبی اش در زندان ایران تحت شکنجه و آزار قرار گرفته است.

به گفته خانم عابدینی قاضی پیرعباسی که از سوی اتحادیه اروپا در فهرست ناقضان حقوق بشر قرار گرفته، رسیدگی به پرونده سعید عابدینی را برعهده دارد. وی همچنین افزود که همسرش احتمالا به دلیل فشار مقامات ایرانی بر دادگاه به اعدام یا حبس دراز مدت محکوم شود.

ویکتوریا نولاند سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هفته پیش با ابراز نگرانی نسبت به سرنوشت سعید عابدینی از مقامات ایران خواست به وی اجازه دهند به وکیل دسترسی داشته باشد. بنا بر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران داشتن اعتقادات دینی و مذهبی برای برخی از ادیان از جمله مسیحیت در ایران آزاد است، اما ترک اسلام و گرویدن به دین های دیگر برای شهروندان این کشور ممنوع است.

نغمه عابدینی می‌ گوید که همسرش در سال 2009 در ایران بازداشت و پس از آزادی به وی اعلام شد که حق هرگونه فعالیت مذهبی در این کشور را ندارد. وی در این زمینه افزود که عابدینی پس از آن تاریخ 9 بار به ایران سفر کرده است و به شروط مقامات ایرانی احترام گذاشته و تنها تلاش می کرد یتیم خانه ای در شمال کشور تاسیس کند.

هیچ نظری موجود نیست: