.

۱۳۹۱ دی ۱۲, سه‌شنبه

در سال 2012 رژیم اسد نزدیک به 40 هزار نفر از مردم سوریه را به قتل رساند

العربیه:دیده بان حقوق بشر سوریه روز سه شنبه 1-1-2013 در گزارشی از کشته شدن بیش از 39 هزار و62 نفر در سال 2012 به دست نیروهای نظامی بشار اسد خبر داد.

بر اساس این گزارش طی 21 ماه گذشته ، بیش از 90 % از قربانیانی که در خشونت ها جانشان را از دست دادند ، از غیر نظامیان بودند.

به گزارش العربیه رامی عبدالرحمن رئیس دیده بان حقوق بشر سوریه در تماسی با تلویزیون العربیه از لندن گفت:" 39 هزار و 62 نفر طی سال 2012 در سوریه کشته شدند" .

وی تاکید کرد شمار قربانیانی که با آغاز درگیری ها از اواسط مارس 2011 تاکنون جانشان را از دست دادند به بیش از 45 هزار تن رسیده است.

رئیس دیده بان حقوق بشر سوریه گفت: " طی سال گذشته 28 هزار و 113 غیرنظامی، 9482 نفر از نیروهای رژیم و 1040 تن از سربازان جدا شده کشته شده اند" .

براساس این گزارش هویت 727 نفر از قربانیان غیر نظامی هنوز مشخص نشده است وبه گفته عبدالرحمان سازمان حقوق بشر سوریه نتوانسته خانواده هایشان را پیدا کند.

این افراد از شرکت کنندگان در تظاهرات بودند که به ضرب گلوله نیروهای امنیتی اسد به قتل رسیدند.

رامی عبدالرحمن در ادامه گفت:" سال 2012 خونبارترین سال در تاریخ معاصر این کشور بوده است به طوری که در طول این سال رژیم اسد انواع سلاح های سنگین مانند توپخانه، موشک، بمب های خوشه ای و بمباران های هوایی و زمینی را علیه مناطق تحت کنترل انقلابیون بکار برده است ".

مسئول دیدبان حقوق بشر سوریه با تاکید بر اینکه آمار دقیقی از تلفات نیروهای نظامی دولتی، ارتش و نیروهای امنیتی بشار اسد در دست نداریم گفت :" چنانچه بررسی دقیقی از همه کشته شدگان دو طرف درگیری در سوریه صورت گیرد چه بسا شمار قربانیان به بیش از 100 هزار نفر نیز برسد."

هیچ نظری موجود نیست: