به گفته منابع دولتی و حوثی، شهر صنعا روز یکشنبه 21 سپتامبر به دست حوثی ها سقوط کرد، و مقر نخست وزیر، رادیو و تلویزیون، و پادگانهای ارتش به تصرف آنها درآمد. 

به گزارش تلویزیون الحدث، محمد سالم باسندوه، نخست وزیر یمن استعفای خود را تقدیم عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور این کشور کرد. در همین حال رئیس جمهور یمن برای گفتگو در باره تحولات سریع این کشور به دیدار جمال بن عمر، نماینده سازمان ملل در این کشور، رفت. 

گزارشها حکایت از آن دارد که نیروهای حوثی مقر لشگر 6 و مقر فرماندهی پلیس را تصرف کرده اند. 

منابع حوثی اعلام کردند که مقر لشگر اول زرهی، که فرماندهی آنرا علی محسن الاحمر بر عهده داشت را تصرف کرده اند. الاحمر یکی از سرسخت ترین مخالفان حوثی ها بود. این منابع گفتند که الاحمر موفق به فرار شده است. 

به گفته این منابع، نیروهای حوثی دانشگاه ایمان در صنعا را محاصره کرده اند که محل تدریس عبدالمجید الزندانی، یکی از روحانی سلفی و مخالف حوثی هاست. 

به گزارش ناظران محلی، ارتش و نیروهای مسلح یمن هیچگونه مقاومتی در مقابل حوثی ها در شهر صنعا نداشتند، و پس از سقوط مقر فرماندهی لشگر چهارم یمن، مقادیر زیادی سلاح و مهمات بدست نیروهای حوثی افتاده است. 

بن عمر، نماینده سازمان ملل متحد در یمن گفت که بعد از گفتگوهای بسیار، تمامی طرفهای درگیر موافقت خود را برای حل بحران این کشور بر اساس مفاد "کنفرانس گفتمان ملی" اعلام کردند. 

تمامی پروازهای فرودگاه بین المللی صنعا متوقف شده است، و مدارس و بازارها در این شهر تعطیل هستند